MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Lgh

Publicerad 2012-01-03 21:57:44 i Vardagslivet

Tittade på en lägenhet idag. Blev förälkad. tegelvägg inomhus. gammal stil med högt i tak. Öppen planlösning med slitet trägolv och en litet litet kök med träfärgade lukor. gammalt. mysigt. personligt.

Tackade ja, men jag står inte först i kön.
får svar imorgon.. håller alla fingrar och tår och hoppas.
samtidigt så börjar jag drömma om mina mysiga kvällar i soffan med te och filt. ensamheten , friheten och tystnaden när  barnen somnat. Och den mysiga stämningen när vi tre helt ensama umgås i vårat eget hem.

Jag får upp hoppet och planerar med möbler.. Mycket väl medveten om att jag kommer falla hårt imorgon när jag får ett nej. men jag kommer upp igen.

Just nu vill jag bara hoppas att den blir min.
och blir den min. så ska det planeras, sorteras och packas som bara den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela