MalinBorglin

Det här funderar jag på!

läser massor

Publicerad 2009-03-31 12:11:58 i Vardagslivet

hej...
igen.. som alla vet så e det bantning på shemat.. och jag sitter och läser om dieter och metoder hela dagarna...

något som jag faktiskt är intreserad av.. här är en grej som jag vet ni vill veta!!


Gå ner i vikt 5:

Kvinnor - undvik överdrivet fruktätande

Ett tips som gäller män också såklart, men är ett än vanligare hinder hos kvinnor som försöker gå ner i vikt. Frukt må anses nyttigt men innehåller tyvärr mycket socker, ungefär 10% av vikten (resten är mest vatten).

Fem frukter om dagen som många äter ger lika mycket socker som en halv liter läsk. Till skillnad från vad många tror är det samma sorts socker. Sockret i frukten höjer ditt blodinsulin vilket effektivt stänger av fettförbränningen. I värsta fall ger det till och med viktuppgång. Bäst resultat får du helt utan frukt




Gå ner i vikt 6:

Män - undvik överdrivet öldrickande.

beerbelly.jpgGäller även kvinnor, men är ett vanligare hinder för män. Öl innehåller stora mängder maltsocker som stänger av fettförbränningen. Det finns en god anledning till begreppet ölmage.


När det gäller alkohol rekommenderar jag de som vill gå ner i vikt torra viner, torr champagne eller ren sprit som whiskey, konjak, vodka. Undvik söta drinkar såklart

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela