MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Tänkte berätta om veckan som gått

Publicerad 2008-06-16 14:12:57 i Vardagslivet

Hej igen...
har varit lite frånvarande pga sjukdom...
det började nog för längre sedan men i måndags den 9 juni slog allt runt...
natten mellan söndag och måndag fick jag en fruktansvärd huvudvärk och alvedon hjälpte inte...
Max och jag som hade en härlig fridag planerad med lek och bad fick snabbt planera om då jag låg som en död sill på soffan...
när mamma kom hem framåt eftermiddagen var det så illa att hon beslöt sig att köra mig till akuten och mycket riktigt jag kolapsade..
det gjorde så ont o jag varken såg eller hörde nogot  vettigt...
efter 4 nästan 5 timmar kom jag in till gyn och hon konstaterade med ultarljud att bebisen mår bra... jag fick ligga på en sjuksäng och blev snart vidarekörd till Infektionskliniken där doktorn skrämde skiten ur mig med ett beslut om Ryggmärgsprov som var tvunget att ta....
när jag förtvivlat gråtit en skvätt och fått ena panikataken efter den andra ... så beslöt jag mig för att göra det så det var ur  världen...
och jag klarade det galant...
10 timmar hade gått och vi satt fortafarnde kva på akuten och spännt väntade på resultat och provsvar... då kom hon ,,.. Åsa min läkare... Hon berätta bekymmrat att mycket riktigt var där oreda på hjärnhinnan och jag får läggas in med antibiotikadropp tills man vet hur allvarligt det är...
jag blev inlagd natten mellan måndag och tisdag. och det var hemskt...

klarar inte av att sitta här mer just nu så fortsätter på storryn lite senare.. !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela