MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Igår var det Röj!

Publicerad 2009-05-24 16:13:34 i Trädgård

Ja minsann!
Att igår röjde vi "trädgården"
Krille Klipte Häcken och jag rensade i Rabatterna. Och Det Blev riktigt Bra Tillslut..
Mycket Mysigt Och Fint..
Planterade Mina Två Nya Clematis plantor
En Alpclematis I mörkblå/lila Och en Clematis multi blue (dubbelblomma) mycket vackra.
Och nu när jag var ute och tittade på de fina blommorna,
så såg jag att den anda clematisen från förra året blommar nu.. det är säkert ett 20 tal knoppar i den
men två stycken har nu slått ut och det är en rosa/lila blomma på 10 cm härligt vackra.



Passade På att strö ut en säck kogödsel i rabatterna med så att de sätter fart på det heeele..=)
Som det ser ut i dags läger har jag Även En chiliPlanta Och Två Tomatplantor
(en gul pärontomat och en vanlig)
dom är  rätt små än.. men de börjar minsann ta sig! ;P

tänkt länge på om jag ska skaffa en vinranka o sätta intill sovrumsväggen
och låta den klätra över fönstret. hade varit mysigt och framförallt kul för barnen.
men o andra sidan , vi hade ju inte tänkt bo här i all evighet!*




Sniglar!
ja vi har invation av små (vanliga trädgårdsniglar) dom e överallt här..
Tycks gilla mina tulpaner som ser helt förskräckliga ut ifs.
plockar bort o slänger ut i de stora buskarna varje dag .
tycker att dom borde ha tröttnt på att krypa tillbaka vid det här laget.
men IKKET


Mammas Trädgård!
Hemma hos Mamma Står trädgården i blomm och det är verkligen Vackert.
växthuset är uppe och växterna är på plats där inne.
poolen ser inbjudande ut och fåglarna sjunger..
jag trivs verkligen där i hennes trädgård..
hon är duktig hon ... Min Mamma!


Kommentarer

Postat av: Cina

Publicerad 2009-05-24 19:55:08

Vad fin din bogg är!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-24 23:01:25

det finns ett toppen medel för att få bort sniglar på Hornbach, dåligt av mig men sant så kommer jag inte ihåg vad det heter men flaskan är blå och har en snigel på sig.. super super bra verkligen!

Postat av: malin borglin

Publicerad 2009-05-25 11:15:33

Tack så mycket för tipset om snigelmedel.

ska kolla efter det.



Tack cina.. =) jag jobbar med bloggdesignen förjämnan .. roligt att lära sig massa..=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela