MalinBorglin

Det här funderar jag på!

En dålig dag (till)

Publicerad 2009-01-13 12:49:29 i Vardagslivet

ja.. idag e det en dålig dag...
har i flera timmar planerat att sätta igång o komma igång.. men nee.. sitter fortfarande här o glor..
mår rätt kass..  och det är så jäkla kallt här hemma...

Min Pappa är ett stort kapitel.
varför e han alltid så långt borta..!?
han har aldrig varit särskillt nära egentligen...
Han ringer inte så Ofta och när jag väl pratar med honom och försöker berätta hur allt ligger till
och hur dåligt jag mår.. att jag faktiskt skulle behöva honom..
så verkar det som att han inte tar in det..
så jag gav upp och nu när vi pratar och han frågar hur det är så hör jag mig själv säga
- Jo det är bra! (medans innuti skriker jag efter hjälp)
jag vill så gärna att han skulle komma upp o umgås med mig oftare..
Eller ofta.. nu e han här max två grr om året.. men dom är alltid så upptagna..
när jag ringer och frågar så har dom alltid fullt planerat i flera flera veckor frammåt..
och jag säger åter igen
- okej nej men vi tar det en annan gång...
och så lägger jag på o gråter en stund för att egentligen är jag jätte besviken och skulle vilja träffa honom
för att han jämt e så långt borta...

Mamma ser på mig .. hmm eller jag berättar ju för henne hur besviken jag blir när pappa ställer in eller inte kan eller aldrig ringer o pratar..
och hon har försökt berätta för honom.. men inget hände...
hon frågar mig jämt varför jag aldrig "skäller" på honom som jag gör på henne när jag blir besviken eller arg..
men jag vet ej..
jag har inte den kontakten med pappa.. Jag vet att min mamma alltid finns kvar även om vi gnabbar..
men  jag tror att kommer jag o pappa på kant med varann igen.. då e det kört.. då e han borta för allitd.. för vi e precis lika envisa o tjurskalliga båda två.. han och jag

Min Max Kallar Lennart för morfar och hur glad jag än är för att Lennart finns för max
Och att det är bra att max tycker så mycket om Lennart..
så är ju min pappa Morfar till mina barn.. Men Max Han Vet inte bäättre.. Och det gör mig fruktansvärt lessen!

Jag önska att Min Pappa Viste Och förstod Hur illa det är..
men jag vågar inte berätta.
för det verkar som att han inte tar det till sig, det verkar som om han inte har tid!

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2009-01-13 15:26:34

Det var inte mig du skrev om precis?Ironi

Brossorna är ganska så lika måste jag säga.

Vill inte säga för mycket här. Vi kan ju ta det när det är mer privat. Älskar dig.

Postat av: Micca

Publicerad 2009-01-13 19:20:45

Jobbigt :( men du har iallafall en super mamma som väger upp för den mindre bra pappan





<3

Postat av: Malin Borglin

Publicerad 2009-01-13 23:06:03

Ja.. hon är en riktig super duper Mamma;P

Postat av: Cina

Publicerad 2009-02-13 20:27:16

Håller med de Micca skrev, du verka ha väldens bästa mamma, inte alla som ha de. Själv pratar jag typ aldrig med mamma, lite mer med pappa men inte alls ofta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela