MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Egoism?

Publicerad 2009-01-09 12:00:50 i Vardagslivet

Kan man se på folk hur egoistiska dom är  genom en aladinchoklad ask?

hmm..
något jag funderat över är hur man ska se på folk som tar den vita biten i mitten?
det finns "bara en"! och den som sträcker sig efter den ..
bör den skämmas .. eller är det ens rättighet..

jag tycker att om man (hemma hos oss) bara sträkker sig efter gräddnougaten,
så har man onda blikkar på sig..
Haha för det är min mammas favorit.. har alltid varit..
så det är som en slags oskriven regel.. och  min favorit är den med marcipan i...
men den har försvinnut ur aladin o finns nu bara i paradise? dåligt..!
Min Pappas Favorit var den som i andras familjer brukade vara kvar till sist..
den med körsbäret i likör i...

har alla familjer det såhär?
med Oskrivna regler om vems som är vems..
när det gäller favoriterna man ej får sno...
och är man då en egoistisk jävel om den vita i mitten är ens favorit..
eller är man bara en stackars jävel som bara får "en" per lager?

kommentera gärna o hjälp mig med detta!!!!

Kommentarer

Postat av: munin

Publicerad 2009-01-09 12:18:38

Neeh jag tror inte man är så egoistisk då.. min mammas favorit är den vita i mitten, så hon brukar få den... alla andra får ju oftast ta sina favoriter, även om där är två av dom...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela