MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Barnledig helg

Publicerad 2008-11-22 11:31:17 i Vardagslivet


Hejsan

Idag nu, För en timme sedan var jag o lämnade Max...
han ska vara Med sin Pappa Tills imorgon..
känns konstigt.. första övernattningen sedan i våras..
Max tog det hela bra, hans pappa är ju trots allt en lekpappa som är väldigt kul att umgås med.
så jag tror att det kommer gå bra..
Men för mig känns det såklart tomt.

vi hade en aggresiv diskution imorse angående Pjamas.
Mattias är inte det som lägger ner något nämnvärt på sin son i den bemärkelsen.. Visst att han betalar underhåll och han köper leksaker att leka med men kläder måste jag tjata om för det är inte så Viktigt i hans ögon...
så pjamasen var ju från när max var ett år...
nu e han snart två år och har bytt storlek ett par gånger sedan sist...

men jag  antar att det är en typisk grej?
Som pappa "långt bort" e det lek och umgänge som spelar roll.. han behöver aldrig tänka på allvaret i att planera.. köpa varma kläder klä varmt .. lära att inte klätra på stolarna eller bordet i köket eller tugga ordentligt så man inte sätter i halsen...
inte för att tala om att säga nej till att "man får inte äta godis varje dag" Eller " du måste Komma så vi får borstat bissingarna noggrant"

det finns så mycket ansvar med sängdags och frukost , bad och tvätta händer mellan alla aktiviteter.
så jag får bara sucka ut och tänka att Max har en rolig stund med Pappa...
sen kommer han hem... då finns jag där för honom för att ordna till det igen.. fixa så att tänderna blir borstade fast än att de e pest o pina... o se till att sovrutinerna kommer tillrätta igen...

men helgen har ju gett oss båda så mycket.. jag har fått samla krafter o hunnit sakna min ängel...
och max har fått ha en riktig röjjar helg med massor av lek o bus...
då mår vi båda bra sedan!

Kommentarer

Postat av: munin

Publicerad 2008-11-22 14:54:22

vilken fin design =)

Postat av: nina

Publicerad 2008-11-22 17:06:38

Väldigt fin din blogg har blivit. Max kommer att ha jätte skoj =) Borta bra men hemma bäst! Glöm inte det!

Kram Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela