MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Träffat gammal bekantskap

Publicerad 2012-08-09 19:51:01 i Vardagslivet

Hej
Jag började morgnen idag med fart. Lämnade barnen på dagis vid 8.00 sedan begav jag mig upp till Malin för att dra ut henne på äventyr, vilket i dettafall inebar bagels frukost i stan och sedan en tur för att fönstershoppa. När vi tröttnat fick jag komma upp och kolla på hennes lägenhet. Den hade jag (skäms) aldrig spanat in tidigare, men lova att inte dröja så länge tills nästa gång.

en tur till netto, seda kom spöregnet och dunder åskan.
då åkte vi för buddha safari på markislagret. fina sådanna hittade vi och drömde oss bort en stund.

Kl närmade sig 13.00 och barne hämtades på dagis. Hem till oss, lek inomhus, spea fiskspel, tv spel sedan tog vi på oss och gick ut i det hyfsade vädret (efter regn kommer solsken)
Markus gjorde oss sällskap på gården oc vi höll god stämning en bra stund.

Ikväll tog jag barnen och åkte ut till Vä.
För att hälsa på och träffa Cina (Catarina) som jag inte träffat sen jag bodde i Ljungby och även hennes två pojkar Lukas och Liam 3,5 och 2 (ca ålder) härligt att se henne igen och henes pojkar var underbara.
vi vandrade en tur bort mot lekplatsen och höll igång med lek och stoj e stund innan vi tackade för dagen och åkte hemåt igen.
Iblandinser man hur tråkigt det är att man har varann på sådant avstånd. för det blir ju sällan av att man tar sig tid även om man skulle vilja. Det var hur som helst trevligt att se ett bekant ansikte och koppla från vadagen lite.
Tack för idag.. Mina pojkar fick lite kvällsfika när vi kom hem sedan somnade dem bums av utmattning. Det lönar sig att stöka och stimma ibland.

Nu ska jag röja lite här hemma. sen blir soffan och Förhoppningsvis Tv:n mina kvällspolare.

Kommentarer

Postat av: Malin O

Publicerad 2012-08-09 19:58:12

Tack för idag..! Härligt att bara umgås lite...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela