MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Mår jätte dåligt ikväll, illa, spyfärdig o...

Publicerad 2011-09-20 19:51:11 i Vardagslivet

Mår jätte dåligt ikväll, illa, spyfärdig och med en stor klump i magen. Ibland hade det varit så mycket lättare att bara vara helt själv och inte behöva dividera alls med någon annan om barnen. För allt jag hör från Hans håll är , jag måste jobba, jag kan i te va ledig , jag har dåligt med pengar eller jag har inga pengar alls denna månaden!?? Hur kan det va så när man har ett heltidsjobb.!? Varför är det en självklarhet att jag sitter hemma med sjuka barn varje gång? Och varför förväntas jag ta ändringar av tider som om inget alls? Han har barnen varannan helg ... Fredag till söndag och tycker sig numera ha rätten att bryta mot våra bestämda tider och komma lite som det passar från gång till gång!! Jag vill inte mer. Han förstör våran vardag!! Han inkräktar på mitt privatliv .. Jag mår fan skit av detta .. Vill bara gräva ner mig. Jag står ensam med dem dagligen och han tror att han bara kan storma in och få oss att rätta oss efter honom. Dåligt .. Han är en lekpappa . Tar inget ansvar mer än vara an helg .. Vilket innebär bus lek sena kvällar och pizza + läsk .. Och när jag ber om ett par gummistövlar till Max så säger han , jag har inte råd denna månaden!!! Okej då tar jag väl och fixar det med då!! För vad har jag för val? Jag kan inte säga " jag har inte råd" för då går han barfota i regnet.. Blir sjuk. Så får jag stanna hemma med vård av sjukt barn . Om jag ens får ha mina barn kvar!? Nej Mattias det är inte lätt att vara förälder på riktigt. Men någon gång är det kanske dags att börja.. Sluta vara lekpappa och ta ditt jävla ansvar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela