MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Valley Rally.

Publicerad 2011-06-15 20:35:41 i Samlade Tankar

Den nya skivan släpps idag. Den heter Valley Rally.
en avslappnad känsla i hela kroppen när jag lyssnar på låtarna om o om igen ..
och en ända tydlig fråga slår mig och vill inte lämna mitt huvud. Vem är den där sweet Mary?
för hon låter helt underbar och jag vill träffa henne? är det så att från och med nu vill alla vara någons Mary?




generellt tycker jag inte att jag kan klistra över Calle & the undervalleys på nåågot annat band från förr eller i detta nu. men helt klart har skivan en tydlig changer som jag kan förstå vart folket får sina tankar och undringar över bakåtsträvande beteende.
Eftersom jag själv har haft äran att umgås lite privat med Mänen i fråga vet jag hur deras tankar går och ska försöka att inte spelga min kritik i deras tankar.

Jag käner igen känslan av harmoni i kroppen, kärleken och förståelsen när jag lyssnar på låtarna på skivan . textera talar till en bred publik.kanske bredare än många blues/rockband annars gör. jag tycker absolut inte att det är ett för mycket utav banden av denna sort. utan bara ett positivt tillägg till den fantastiska samling av artister vi redan har.

Jag ser fram emot sommaren och Killarnas musik.  Hoppas på att ni andra hänger på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela