MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Den Där timbuktu gör sitt med stil

Publicerad 2010-11-05 21:54:19 i Spotify

Skjuter du skjuter jag
Om du trampar mig på tån kallar jag dig nått fult
Om du puttar mig då slår jag dig på huvudet
Om du svingar tillbaka ska jag klirra din haka
Om du kommer med vapen ska blodet rinna på gatan
För saken är den min vän, du och ditt gäng
Varenda en kommer att få smaka på däng
Så skär du mig ska jag fan hugga dig
Gör du hål i mig ska jag fan plugga dig
Vill du ha biff man ska du få allt du vill ha
Vi kan flippa scriptrummet som en saltomortal
Du får inget annat här än ett brinnande hat
Skjuter du skjuter jag tills ingen är kvar

Skjuter du, skjuter jag
Skjuter jag, skjuter du
De ni gör, de gör vi
De ni gör, de gör vi
Skjuter du, skjuter jag
Skjuter jag, skjuter du
Slutar ni, slutar vi
Slutar ni, slutar vi

Å det var du som började, nä det va du
Ta ett steg tillbaka eller gå dit vägen tar slut
Du snacka skit om mitt land, du snacka om mitt
Å ja det kommer sluta illa om du inte passar dig lite
Du tror inte på min gud, det förklarar väl hur (hur!)
Du beter dig så här men du är bara ett djur (djur!)
Tycker du inte som mig får du fan ingen nåd (nä!)
Det finns ingen ursäkt man säger aldrig förlåt
Så blir du brutal, så blir jag brutalare
Hotar du min fred ska jag försvara den
Förstör du mitt hus, förstör jag ditt
För i en konflikt finns ingen överdrift

Börjar med att jag slog tillbaka
Fick tunnelsyn och stog där å skaka
Du glodde på min tjej, du välte ut mitt glas
Det passar dig, fan flinar du ditt as
Så ta den här, ta den här och så fem av den här
Sen så skiter jag i vem du tror att du e
För det blir en av oss som står
Och en som rullas ut på bår

Säger du de så, det är väll så det e
Men det kan bara sluta med att båda två går ner

Skjuter du, skjuter jag
Skjuter jag, skjuter du
De ni gör, de gör vi
De ni gör, de gör vi
Skjuter du, skjuter jag
Skjuter jag, skjuter du
Slutar ni, slutar vi
Slutar ni, slutar vi

Tänk du och jag tillsammans vi kan göra krig
Ägna all vår tid åt att ödsla liv
Vi kan släppa spärrarna och låta hatet flöda
Lära våra barn att det är normalt att döda
För öga mot öga till båda e blinda
För om ingen ser nått blir det svårare å vinna
För hat föder hat är den främsta regeln
Men kärlek övervinner den med enkla medel
Tänk å se, sen slänga svärdet
Om jag älskar min fiende är jag vän med världen
Värre saker har hänt, mirakel kan ske
Backar jag, backar du så gör vi framsteg

Skjuter du, skjuter jag
Skjuter jag, skjuter du
De ni gör, de gör vi
De ni gör, de gör vi
Skjuter du, skjuter jag
Skjuter jag, skjuter du
Slutar ni, slutar vi
Slutar ni, slutar vi

(Slutar ni slutar vi, men du först, sen jag. Du först och sen jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela