MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Österleeeen!

Publicerad 2009-06-24 21:12:28 i Vardagslivet

Ja.. Idag Har vi Varit på YYYTflykt..=)
utflykten bar av Mot Österlen...
Vi Stannade vid havet i kivik och Max tog sig ett dopp...
Det Var Isande Kallt i vattnet.. Men Vi Hade det underbart Skönt...
Vi drog därefter (efter en Glass Paus) Oss vidare ner till Kiviks Musteri..
Gick i Musteributiken och Handlade En Massa Massa Gottigt..



När Vi varit Där Åkte vi en bit ner på vägen till en gårds butik,
Där Dom Sålde Krukor Och Annat kul..
Där fanns ett Litet Café Där Vi åt en Underbar kyckling Paj...
Den var hur God som helst.. Och Jag fick Verkligen Insperation...m´mmmmmm

Vidare.. Mot Ystad...
En Tripp Inom För Att Lokalisera StensHuvud (NationalPark)
Och Café Annerlunda.. Och Vi Hittade det...
Så På Lördag gör Vi en ny Utflykt.. Kanske Hamnar vi där...

Vidare...
Då Åkte vi mot simrishamn Och  Kollade Lite på HamnMiljön..
och svängde ner mot Ystad,
Efter ystad Väg 19 letade vi efter en Plantskola...
Och mycket riktigt Vi Hittade Åbergs Plantor I Åbergs Trädgård och Café
Och Guuuud vad mycke Kul Och mycke Fint där var..

Vi hade bara en timme på oss innan dom skulle stänga så hann knappt med hälften..
så vi kommer att åka tillbaka dit inom kort...
Här ska de Planteras Planeras och Odlas..=)
I LOVE IT!




Ja.. Så har dagen varit...
Den var Underbar..!


Kommentarer

Postat av: Malin Ohlsson

Publicerad 2009-06-24 21:14:23

Åhh... stenshuvud är jätte jätte mysigt... =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela