MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Cellförändringar!

Publicerad 2009-06-22 16:35:23 i Vardagslivet

Som Ett Brev På Posten!

Ja.. Idag Fick jag Provsvaren Från Cellprovtagningen..*
Jag Fick PanikÅngest Och En fruktansvärd huvudvärk När jag läste Raderna..
Om Att det Fortfarande Påvissar Cellförändringar och att Jag Kommer Att Kallas In Till kvinokliniken För Att
Med Ett förstöringsglasliknande instrument titta på livmodertappen Samt med bedövning Skrapa bort Och Knipsa av små sm¨å bitar för att testa celler länge in i huden!
Detta Med Bedövning så att säga..

MEN
Det är fruntansvärt obehaglgt Och Man vet ju i stort sett inte alls vad detta betyder..
Jag e nog rädd.. För det Ovissa...
Det jag inte kan ha uppsikt på.. de jag inte kan göra något åt..*

Mamma säger att det inte är farligt..
Men Jag menar..
Hon Säger alltid så...

Det Var Inte farligt att spola  Bihålerna.. det skulle inte göra ont..
Det var inte farligt med Biopsi.. Det Skulle inte göra ont..
Och Framför allt...* Ryggmärgsprovet...

Allt gjorde SVIN ONT...
Allt var farligt.. Speciellt ryggmärgsprovet.. man kan dö för sådant...
Eller bli förlamad... fyyy

Såå  vem vet vad hon döljer nu.. jag önska att hon kunde sagt sanningen istället för att bara försöka få mig lugn..

Jag menar..

Så mycket för att 8 av 10 visar normala celler vid andra testet..

Jag är Alltså 2 av 10 som visar hur verkligheten är?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-22 20:42:30

det kanske gör ont men det kommer gå bra det lovar jag dig

Postat av: vevve med lias

Publicerad 2009-06-23 16:24:07

Usch :( låter inte som något kul brev..



NU kommer jag inte ens våga ta något prov efter min förlossning :S



Hoppas det går bra :( å att det inte är någon fara

trotts en extra kontroll o prover !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela