MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Sitter Uppe!

Publicerad 2009-07-02 00:37:28 i Vardagslivet

Ja

Jag Sitter Uppe..
Klockan Är På Tok För Mycket för en Tvåbarnsmamma Att sitta Uppe..
Men,,.


Idag Har Varit En Bra dag.. det Måste Jag medge..
En Toppen Dag .. En Underbar Dag Mitt i Allt SinnesKous

Idag Har Jag , Max Mika Och Lion varit På  Skånes Djurpark..
Och Det Var Väldans Trevligt..
max Blev Lyrisk Över att få Köra Troktorerna Igen Och Han Körde helt Själv..
5 Gånger Till Och Med!!'( Man Får Köra En Bra stund För 10 Kr Och Max Hann Med 50 Kr)
Vi Tittade På Massa Djur Och Vi Blev Blöta i Ösregn Och Oskväder,..
Max Red Ponnyridning... (hela Varvet Runt ) JÄTTE DUKTIGT
Han red På Pillan... Samma Ponny som förra gången vi var där..
Hon var snäll pillan..=)

jag stod Och Tog kort På En Älg hona Och Hennes Två Schid ( heter det så??)
Och När jag vrider På huvudet så ser jag max Med Huvudet inne  älghagen.. och Mamma Älg i hans Riktning..
HHAHAHAA.. i samma sekund skriker mika MAAAAX och han hoppar snabbt ut..
Det såg Roligt ut..
Han bara lixom stack in huvudet..
Läskigt.. Man vet ju inte vad Mamma Älg skulle få för sig att göra...

Senare så sprang de Så parvlarna runt o busade då Max fick upp en hundans fart och flög rakt in i
En Jungel utav Brännäslor..
Stackarn..
Jag Fick Fiska Upp honom.. Men Hela Höger Arm Och Ben Var brännt.. Svullet...
Min Älski...

Usch..


Trevlig Dag..
Vi hade bestämmt oss för att äta på Mc donalds När Vi Kom Hem Men DET GLÖMDE VI??!!
Haha...

När vi kom hem så badade Vi i poolen..
Max Fick nya Badbyxor och ny Tshirt med Grävskopan på...
Fiiin...

Och När Vi kom Hem Hit.. Till HEM... Så tittade vi på Bilar...


Den 3 JULI...
Åker Barnen Till Sin Pappa..
Det Är Grymt Jobbigt Just Nu..
Jag har Ont i Magen och Gråter Hela Dagarna Såfort Jag är ensam...
Igår var en hemsk Dag...
Två ÅR sedan Jag hamnade Där På Sjukhuset Och Det Blev en Anmälan på mattias...
Den Dagen Slutade Ett helvete Och Ett Annat Började..

Jag Får huvudvärk bara jag tänker På elendet..
Jag Får Illamående känningar Bara Jag Hör Hans Röst under Denna Tid..
jag går inombords igenom alllt.. Alla Händelser...
Hur Kan  jag Komma Ihåg hur Det Luktade i lägenheten..
Och Exakt Hur allt hände den Kvällen.. Den Dagen .. från Början till slut,..
Glömmer Man Inte...
Kommer Jag inte få Glömma...?

Så Nu Nör det Börja Närma Sig fredag Och jag Vet Att Dom ska Åka..
Mina Älsk... mina Hjärtan.. Ska Åka ch Bo Med Denna änniska Som kan Åsta Komma Sådant Ont..
Som jag vet Älskar sina Barn..
men Vad Är Kärlek Att Stoppa hans betende..?!
Vart Ännda Gång Är jag rädd...
Vart Ända Gång mår jag dåligt..
Jag Vill inte att dom åker. Jag Vet Att Dom Kommer att ha de bra..
Max Älskar att åka dit...
Men Jag Är rädd för att dagen D kommer..
Då han Tappar humöret...

men Som Dom säger kan jag inget göra...
Bara vänta på att de ska hända...
Men det Händer Aldrig Va??!

jag Kan Pusta Ut...
HaN SKULLE ALDRIG göra sina Barn illa,....
Blod är tjockare än vatten.. jag var Bara skräp??
Jag ÄR BARA SKRÄP!!!'

OCH
Jag Får väl komma till saken ...
Om en av mina Största Idoler Någonsinn..
eftersom alla utalar sig Och Skriver Om saknad...
Jag Lever Med En Kraftig Nedstämdhet
Och det Blev värre Idag... med Minnes Programmen
Och Allt snack Runt Om Hans Livs Verk...
Han Var Grym... Grymm På Att Dansa.. Helt Underbar
Och Hans texter Och  låtar  Är över all annan .. På en egen Nivå,..
Då alla andra Bara skriver Om Gängbråk, Knark Och Brustna Hjärtan..

Jag Kommer inte Till Att Säga Vila i frid , R.I.P Exc.
Jag E helt Övertygad På att de Gör Han Ändå..
Jag Menar .. Skulle Han läsa min Blogg..??
Knappast...
'Men Jag kommer Att Söga Att Jag var en stor beundrare...
han Var en stor Ikon Av min Generation..
han var en stor Del av min Uppväxt.. min barndom...
Jag Kan Stolt Sägga Att jag Älskar Musiken Han Gjort Under alla Åren...
Han Är Och Kommer Att Fortsätta Vara En Kvarstående Grundliggade Idol för Mig
Och jag kommer alltid Att dansa och Le När Hans Låtar spelas..'
För i grund och Botten E Dom helt Undebara...

Och Att han Dött... 1958-2009
kl 14,26 Typ?!
den 25 juni ..

Det kom Som en shock..
Det var helt otippat...
Jag Som ¨såg fram emot Slut turnéerna..
Jag Som Så gärna.. hande Velat stå Längst fram..
Jag Hade Velat träffda denna man...

Det är nog ingen som egenligen förstår Hur Jag känner..
Inte Ens Jag själv..
Men jag är Nedstämt.. könner Mig illa Till mods...
Jag Är helhjärtat ledsan Över Att Han Gått Bort,...

Och Jag Önskar att det inte vore sant...
Men När Man Sitter Och Tittar igenom Alla Dokumentärer.?
Verkar Han Inte Väldigt Ledsan och sorgsen som Människa då??

Han Levde För senen Och Hade inga vänner nänmde han..
Men Ändå var han såå Älskad..
Han Är Älskad...

Han Är Min generatins Hjälte...
Jag skulle aldrig någonsinn Jämnföra Honom Med Elvis..
För Elvis Är Ingenting I Mina Ögon Jämt Emot

Michael Jackson <3

 


Kommentarer

Postat av: carro

Publicerad 2009-07-02 09:21:08

Det heter älgkalv :)

Postat av: Micca

Publicerad 2009-07-02 20:04:35

Love U!

Imorrn ses vi. pusssa barnen från mig o lion <3

Postat av: Mikaela

Publicerad 2009-07-03 06:18:07

Jag läser inte för att jag vill snoka utan för att du skriver så bra... Jag hade velat kunna skriva och uttala mig om det du gör men jag vågar inte för jag tänker tänk om han skulle läsa det men jag börja bli stark väldigt stark... Men så länge barnen vill åka till han så få du försöka tänka poetivit då ha han inte gjort dom något... men den dagen dom säger nej mamma jag vill inte åka så måste du vara förberädd på det men det tror jag du vet att du är för du vet inners inne hjärtat ljuger aldrig. Men jag vet oxå att det tar väldigt lång tid att beabeta någon sådan och att man alltid är rädd för att det ska hända något och det växer man aldrig ifrån och det är ju ett sätt att visa att man bry sig om sina barn ha det bra kram vännen

Postat av: Malin

Publicerad 2009-07-04 13:12:13

hihi, älgar har kalvar, rådjur har kid :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela