MalinBorglin

Det här funderar jag på!

ännu ett mirakel

Publicerad 2008-09-06 21:52:18 i Vardagslivet

usch det är så sorgligt..
Max slutade på sitt dagis i går.. sista dagen.. han som trivdes så bra.. vi kommer verkligen sakna dem..

på tisdag börjar han här ute på sitt nya dagis .. nära där vi bor.. så vi slipper köra så långt var morgon...
ska bli skönt att man kan ta en promenad på morgonen eller kanske bara cykla bort.. än så länge tillåter ju vädret det..
så det är ju bara att passa på..

Idag har Max varit hos Sin mormor hela dagen och jag har varit flitig.. skruvat upp hållare till korgarna i garderoberna.. och sorterat och vikt in allt.. så fint är här nu...
de e lite smålir kvar... men snart så...


Igår kväll.. så sydde Jag och Mamma Gardiner.. eller jag sydde upp gardinerna till Vardagsrummet och sovrummet.. och mamma sydde en helt ny gardin till max rum i tyget jag köpt (samma tyd på gardiner sängkläder och kuddar) till Barnrummet..
det blev över mina förväntningar.. väldigt fint.. hann med .. eller rättare sagt orkade med att sy ett Kuddfördral till mys/bok hörnan .. sen var klockan läggdags..
Idag nu när jag fixat och trixat så har jag sorterat bland barnkläderna och försökt göra fin fint på hans rum och ja.. de e såå fint...

imorgon ska hela familjen till Ikea... ska bli mys..  gå där ocg spana och få ideer och planer och äta gott och bara vara sociala... härligt...


veckan som kommer börjar med att vi ska till prisma så att max kan få träffa sin pappa på måndag.
tidags är det första inskolningsdageb på nya dagis...
onsdag ska vi till malmö.. hälsa på Gamlamormor...
(som köpt vårlökar till oss)
så det betyder att torsdag blir det till att plantera ännumer i rabbatten..
ska försöka planera in att träffa mica o lion med.. vi saknar ju dem.. men det har varit sjukperiod nu o vi har varit sjuka om vartannat och inte fått ihop det till någon "lekdejt" hehe...

helgen hoppas jag på att pappa, jill, farmor och farfar ska ha tid att komma hit någon av dagarna o umgås o titta på hur fint vi har fått det.. och kanske hjälpa mig få upp ett staket..
så bella inte rymmer...

jag och mamma satte upp ett "tillfälligt" väldigt snyggt gjort måste jag säga.. men bara ett grönt nätstaket tills mitt riktiga träplank komer upp...


Jag raggar även ett Litet bord med Två små stolar att ha på min uteplats utanför dörren typ.. sött gulligt fint fika bord .. men allt är slut överallt .. lite sent ute .. typ... så om någon vet något.. Säg gärna till...!!!


Xo xo xo

Kommentarer

Postat av: Micca

Publicerad 2008-09-06 23:44:49

jaa vi saknar er med .

vi får komma o kolla hur fint ni har det :)



puss o kram hela dan

Postat av: munin

Publicerad 2008-09-08 08:17:37

Kolla ute på ÖB på Näsby, dom hade "cafébord" förut... rätt söta, och ganska billiga

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela