MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Igår

Publicerad 2008-12-12 12:43:21 i Vardagslivet

Igår kväll ringde miccii..
vi bestämde att vi ska baka papparkakor med barnen på lördag och att  vi ska ut o festa för hennes födelsedag den 19onde December..

när vi snackat en stund så säger hon det snöar som fan ute och jag bara whaaa`!?
och när jag vänder mig om så ser jag i skenet från lyktstolpen att det snöar som fan.
miccii sa att det snöat i en timme ungefär och detta hade jag missat...

det fortsatte snöa hela natten i stort sett o nu e det vintrigt och vitt ute..mysigt.. ska ut o åka pulka med max i eftermiddag om det ligger kvar... och om mormor har tid att förlja med o köra lillebror...

Krille var här igår.. lämnade julklapp till Max och kramades lite för sen åkte han upp till Vindelen eller hur det stavas..
 till sin familj.. skulle eller skall fira jul där uppe i norrland...mycket snö hade dom nog med... lykkostar..han körde från ktown vid 19.00 tiden och skickade ett mess vid 07.00 typ o sa att han var framme...
kändes skönt så man vet att han kommit fram...se hur länge han tänker hålla sig borta den här gången...
han har ju nyss varit ute i världen och rest...

Max var på super gnälligt humör igår och somnade inte förens vid 22.00 typ.. och vaknade igen vid 06.00 suck jag vet ej om jag var helt uppgiven eller bara trött när jag bad honom med panik i rösten att komma o lägga sig igen när han stod i hallen och grät för inget alls...tillslut kom han in o la sig hos mig igen o vi låg där i mörkret och bara var tysta ända tills mamma (max mormor) satte nykelen i dörren och tittade in...hon kom för att lämna max på dagis.. och för att klä på honom hans tomtedräkt.. det var lucia på dagis idag..!max blev glad och vinkade massor innan han traskade ut i snön och åkte med mormor till dagis... och det tog nog bara 3 minuter så sov jag o lillebror igen...nu e det dags för lite mat... sen ska jag lägga mig på sängen och mysa med liam igen...
och bara ta det lugnt o njuta av att vara mamma...

för utnytjar jag inte den här tiden till att bara uppskatta mina barn så tränger ensamheten sig på.. då känner jag hur jag e ensamstående.. hur jag lever med mina älskade barn men utan en "man" vid min sida..
utan pappa till mina barn och utan ett delat ansvar för mina barn...det är mig dom har.. jag har ansvaret jag har allt på mina axlar...det är jag som ensam fixar och donar..och jag måste tacka min mamma som hjälper mig igenom livet...för hade hon inte funnits.. då hade Mattias tagit knäkken på mig.. det kan jag lova...

och även om jag skulle vilja ha någon att dela mitt liv med.. så är jag inte redo.. det känner jag eftersom jag inte släpper in någon.. jag tittar inte åt någons håll.. jag e bara inte intresserad...men ändå villl jag inte vara ensam?!
hur funkar det här?!

Kommentarer

Postat av: Micca

Publicerad 2008-12-12 14:40:27

De e mööööjs med snö :D ser fram emot imorgon, ska köpa lite smarties vi kan klistra på pepparkakorna tänkte jag innan vi kommer!

PUSS<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela