MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Hemma från sjukan igen!

Publicerad 2008-12-12 11:44:25 i Vardagslivet

i måndags natt hade jag en fruktansvärd smärta i magen och innan på dagen hade jag kolapsat på åhlens när jag o mamma var i stan...
mamma blev orolig och jag blödde otroligt mycket...

efter flera timmars gnäll så övertygade hon mig att ringa förlossningen o fråga om det var normalt...
och när jag ringde in kallade dom in mig till akuten direkt.. typiskt.. jag ville verkligen inte in då jag anade odåd direkt...
jag blev lagd på en brits och i liggande läge gick det snabbt och tog inte många minuter innan dom kollat alla mina värden och jag kom in för ett ultraljud...
dom konstaterade att det satt rester från fosterhinner kvar och en bit av moderkakaoch doktorn drog ut hinnrester direkt på plats men fick ej ut allt..
min yrsel, illamåendekänsla och feber som jag haft under helgen fick bekräftelse och mitt blodvärde hade sjunkit igen...
dom la in mig direkt .. jag fick ligga på BBavdelningen och fastande skulle jag vara då dom beslöt avv skrapa bort resterna dagen efter och då skulle man sövas...

hungrig som en björn direkt ur ide låg jag där ensam med Liam på magen hela natten och ratade morgondagens händelser..
nör det blev morgon och ronden med doktorer kom ville jag inte vara med längre.. och beslöt mig för att pröva metagin tabletter.. kemiskabort metod för att blöda ut allt som fanns kvar...
risken var att jag skulle förlora ännumer blod och få väldigt ont av de tabletterna och kanske kolapsa så jag var tvungen att stanna kvar  på bb.. så där låg jag ... och nu känner jag mig bättre... Är hemma igen...
vill absolut inte tillbaka till sjukan.. jag gillar det inte alls...

vill tacka till alla underbara gulliga männnsikor som e så oroliga för mig....
tur att ni finns..!

Kommentarer

Postat av: munin

Publicerad 2008-12-12 12:12:06

usch usch... men skönt att du mår bättre nu iallafall, hoppas du slipper att fara in till sjukan nått mera... =/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela