MalinBorglin

Det här funderar jag på!

HUMOR

Publicerad 2006-10-25 21:57:11 i Hemma Bäst



När en lastbilschaffis stannar för rött glider en liten Nissan Micra upp jämsides...
Ur Micran hoppar en blondin, som springer runt till lastbilens förardörr och
knackar på. Lastbilschaffisen vevar ned rutan och blondinen säger:
- Hej, jag heter Linda och din last håller på att läcka ut! Lastbilschaffisen struntar
fullständigt i blondinen, men när han stannar vid nästa rödljus glider Micran upp
jämsides igen. Blondinen hoppar ur, springer runt och knackar på förardörren. Lastbilschaffisen vevar ned fönstret och blondinen utbrister igen: - Hej, jag heter Linda och din last håller på att läcka ut! Lastbilschaffisen skakar på huvudet och fortsätter nedför gatan.
Vid nästa ljuse hoppar blondinen anfådd ur
Micran, springer runt och knackar på fönstret på förardörren. Lastbilschaffisen
vevar ned fönstret och blondinen säger på nytt:
- Hej, jag heter Linda och din last håller på att läcka ut! När det blir grönt drar
lastbilschaffisen på och hinner fram till nästa rödljus i god tid innan Micran. Den
här gången hoppar lastbilschaffisen ur och skyndar iväg att möta Micran. Han
knackar på fönstret till förardörren och när blondinen vevar ned rutan säger han:
- Hej, jag heter Bosse, det är mitten av januari och jag kör saltbilen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela