MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Vilken dag

Publicerad 2013-08-21 22:19:16 i Vardagslivet

Hej,

Idag har varit en bra dag.  När jag nu nyss bytte compeed plåster på hälen insåg jag att det var en blåsa i storlek med en femkrona där under. AJ. Men trots det där skavet gick jag 1 mil idag, gjorde 60 squarts, 30 jumpingjacks och 15 armhävningar, samt 20 viktlyft per arm. här har vi varit kreativa. Mina ambitioner är på topp.
märks att man blir mer motiverad när man har sällskap och nån som är peppad med en.

Nu åker J iväg för att spela i helgen. så jag tar tillfället i akt och låter hälen läka samtidigt så fortsätter jag med mina övningar hemma morgon och kväll. 30 knäböj, 30 situps, 30 armhävningar och 30 jump om dagen säger listan. men jag kör morgon och kväll. det är en rolig blandning av övningar som håller motivationen uppe då det känns på flera olika ställen i kroppen att den arbetar=)

Jag gjorde absolut rätt val att lägga om kosten först och fokusera enbart på det första veckorna, då det gjorde mig matt och yr.  nu har jag ställt om mig och är piggare allmänt. redo att ta tag i träningen.
inget godissug alls och jag äter inget alls efter kl 19.00 (enbart varmvatten med citron i)

Ibland är det klart superjobbigt då man lätt blir hungrig när man sitter uppe länge på kvällarna.
även som när vi har filmkväll och J sitter och snaskar med sina popcorn och liknande. men än så länge går det bra. är inte sugen på att huga in på gottet. är mer att magen börjar kurra ibland. men varmt vatten med citron hjälper bra mot den där kurrande känslan.

Jag äter strikt frukost, förmiddagsmellis, lunch, eftermiddagsmellis och middag. sen är det bra där.
Jag har fått uträknat att mitt bmi är inom ramarna för normalviktiga människor men jag känner själv att jag vill få bort några kg hör och där. =)
samt bygga på min kondition,  mitt kcal intag per dag är just nu 1200. ligger under rekommenderat för kvinnor men det är ju för att kunna gå ner i vikt . Det funkar jättebra och mina portioner krymper stadigt med goda resultat.

Det är bara att kämpa vidare.. hittar jag bra metoder och bra tips så delar jag med mig. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela