MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Haft Matematik

Publicerad 2010-09-07 15:32:02 i Max & Liam

Tisdagar. då läser jag Matematik
så det innebär att vi har veckans ända sovmorgon på tisdagar då jag börjar 10.00
igårkväll fick Max ett utav senaste dagarnas många Damp(läs trots) anfall på mig och omgivningen.
han betede sig tjurigt och åkte i säng halv fem ungefär.. han somnade strax därefter och sov tills 7.00 imorse.
tror han behövde det.
han var mysig i morse men  ett nytt utbrott smög sig på oss och  hans cykel fick sig en ordentlig omgång imorse påväg till dagis efter att han kommit på hur jobbigt det faktiskt är att cykla långt.. nu när det krävs mer att cykla.. (utan stödhjul)
själva cyklandet gick galant. både i uppförs och nedförsbacke.. men Humöret det sjänk som en blixt från klar himmel..
han började skrika och spotta och ha sig högt bland villorna tidigt på morgonen..
och jag tänkte "shit vad hände"
han ville inte ha sin cykel .. han ville åka vagn. jag förklarade att vagn fick han inte åka. han är stor pojke och ville han inte cykla så fick han gå och leda cykeln.

detta ledde till änu surare Maxfasoner.. och han skrek hela vägen till dagis.
på dagis var han sur.. även när jag gick..
och nu ska jag traska bort och hämta honom igen..
se om det släpt.. och frukta för när nästa utbrott kommer..!!

shuuuuuh!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela