MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Regn

Publicerad 2010-05-13 15:47:39 i Vardagslivet

Jobbat tisdag och onsdag denna veckan.. och vädret har varit vidrigt..
Det har ragnat.. som spö i backan..
Så igår rustade vi upp banrnens regnkläder och hoppade i vattenpölarna..
var ute i förrådet och hittade tt par gummistövlar som passa liam.. sen sprang dom i vattenpölarna på grusplanen uatnför åkeriet.
När Mormor slutade jobba åkte vi till skopunkten..
köpte springafort skor till max och Liam.. (nya skor till dagis)
Max sa direkt att det var hans nya favoritskor.
och de va ju bra.. känns uppskattat då^^

vi handlade lite max och efteråt så köpte vi glass..
Max krängde sin Egenvalda ChokladGitarrGlass.. Och sedan frågade han och han fick smaka på Mormors Glas och så åt han upp hela den med..
HUR OKADE HAN??!

han stod i hallen med Jätte lite utav mormors glass kvar så sa han bestämmt
"jag är en gris glass, Mamma! jag äter upp all glass" 
HAHA vad söööt...



Liam var på Bvc igår med.. fick MPR vaccinationen..
och blev mätt och vägd..
han väger n 12,5 kg.. och är 84,5 cm lång  huvudomfång på 48 cm..
stora killen.. 18 månader... helt underbart...



nu har vi varit ute på lekplatsen i några timmar..
 barnen hann bli gnälliga och somnade såfort vi kom innanför dörren..
skönt.. jag ska med lägga mig på soffan och andas ut lite nu...
ett par bilder från dagens bus..

see you latooor // Mammagatooor!





























Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela