MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Tack Anna skipper

Publicerad 2010-01-12 15:25:35 i Vardagslivet

Tackar anna för middagen!!
'
hittade receptet i hennes blogg
och detta är waths for dinner tonight

Pasta med krämig lax och broccolisås

2-4 portioner

300g lax i kuber

1 litet knippe broccoli ( kan uteslutas om du inte gillar broccoli)

10 cm purjolök i tunna skivor

1 pkt sojagrädde

Salt och peppar

1/2 dl fiskbuljong ( ca 1/3 fiskbuljongtärning tillsätts till 1/2 -1 dl vatten)

Fullkornspasta enligt tycke och smak

Så här gör du:
Koka fullkornspastan ( alt glutenfri pasta) enligt förpackningen.

Dela broccolin i små små buketter. Skär laxen i kuber . Tag en stekpanna och tillsätt olivolja. Fräs lax och purjolök några minuter.

Lägg ned broccolibuketterna.   Tillsätt grädde, buljong, salt och peppar. Låt koka 6-7  minuter tills laxen är precis genomkokt. Servera med kokt fullkornspasta eller råris och grönsallad

Kommentarer

Postat av: malin O

Publicerad 2010-01-13 08:47:07

Jaa... Marlene på skägg & lockar. Jag gick till Rebecca innan, men hon har slutat... och jag trivs så bra på skägg & lockar, såå jag hoppas på att jag trivs hos Marlene också.... =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela