MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Gott Nytt ÅR?!

Publicerad 2010-01-02 07:48:01 i Vardagslivet

Hej,..

Gott nytt år??
jag spenderade min Första Dag (2010) på
Norrlands Universitets sjukhus=)
Och nej,.. jag sprängde inte av mig några fingrar med raketer,..
utan jag lekte Raket,..
Och Hoppade Från hustaket rakt ner i snön,..
(som faktiskt inte alls var så mjuk som den såg ut att vara)

Joel hjälpte mig upp Och jag skulle vara så tuff så och säga nej, men detta var väl inget,.
Haha,.. men Benen veksig och vi dök i snön ännu en gång,..
(jag borde ha lyssnat på mina fegis instinkter Och tagit stegen ner innan jag kommit upp dit)
Men ja,..
Foten Blev inte alls bra,.. Den Gjorde Bajsont rent ut sagt,..
Foten ÄR/var ILLA!!

den svullnade upp
(nu pratar jag om Höger fot) och blev helt blå,.. kunde röra lite på tårna,
så trodde ej att det var så allvarligt men faaan så ont,..
Kände morgonen efter att detta går ej,.. kunde ej vinkla ,.. inte på något håll alls och alla hopp , gupp och snabba rörelser kändes dödande..

kl 19.00 på kvällen satt vi på akuten,..
fick snart röntgas och sen blev jag skickad till ortopeden,..
Dom såg inga frakturer men ojämnheter på benhinan?!
jag fattade inget alls men drog slutsatsen att jag nog bara skulle bli ombandacherad,..
ortopeden sa sedan att det fans sprickor.
och visade en bild på min fot i skelett (tufft btw!! ;D)
sprikorna är två och små,.. dom går ihop och sitter precis i undre delen av underbensbenet där alla benen i foten möts,..

Jag blev Gipsad med skena ,..
den snälla doktorn förstod hur ont jag hade och rörde den inte så mycket men sedan kom
sköterskan ,.. och han drog och slet för att få på gipset rätt men rätt vinkel på foten och så,..
och kl 02.00 var vi hemma igen,..

Nu inväntar jag en trång bilresa hem,..
Med värk,..

Men I can do this,...

Men fyy vad ont det gör i foten,..
Fan vilken idiot jag är,..


Saknar mina barn,.. men får snart se dom=)
Snart pussas och kramas med dom=)

Nu,.. Ska jag o mitt röda fotpaket ta o paka,.. Vi ses hemma hörrnii!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela