MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Ångest

Publicerad 2010-02-17 10:28:57 i Vardagslivet

Varje gång jag ätit något som kanske inte är jätte nyttigt,..
så får jag först ont i magen,..
sen kryper sig en tung ångest sakta på mig...
sitter och mår illa en stund,..
just nu känner jag den där känslan...
åt en tallrik gröt eller 1,5 dl.. rättare,..
men sen direkt,..
jag borde inte äta kolhydrater.. allt ska vara protein,..
men nu finns dom där grynen i magen,.. och de där mjölkprudukterna som jag inte skulle äta,..

kommer att må illa en stund,..
äta en grapefrukt för att sätta igång förbränningen och dricka varmt vatten med citron i för att göra mig av med ångesten...

men jag undrar varför jag gör så mot mig själv..
självdestruktiv.?
jag har inget sunt förhållande till mat...
det är en slags HatKärlek.. Och jag gillar det inte alls..

Mat är det mest obehagliga jag vet!!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-02-17 12:17:52

Usch förstår hur du känner:( Får oxå dåligt samvete när jag äter nått jag inte ska.. igår åt jag en halv macka å sen tänkte jag på det hela dan (Äter juh GI å då får man inte äta sånt) Men igentligen så är varken en macka lr gröt onyttigt, hade juh varit värre om vi åt massa semlor lr nått sånt:)

Postat av: Micca

Publicerad 2010-02-17 13:56:22

jag åt en semla igår ^^ sug på den hihi. SÅ med din gröt i magen kan du ha gott samvete, jag hade gott samvete på kvällen iallafall, vet du varför? För att när man oftast är duktig så får man äta gott ibland utan att känna ångest över't <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela