MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Dille På Kcal

Publicerad 2009-11-19 20:35:21 i Vardagslivet

Jag Har börjat räkna Kcal,...
Känns bra,.. Känner mig medveten,...
Surfat runt och letat fakta och grejat och kommit fram till Att en Kvinnna i min ålder, längd och vikt
Ska få i sig mellan 1580 - 2000 kcal per dag!

Idag har Jag fått i mig

Ett Glas mjölk = 100 kcal
En nutrilett Bar = 250 Kcal
Två Bitar Tuggumi = 35 Kcal
En Clementin = 50 Kcal
2 Glas Vatten = 0 Kcal

Dagliga Intaget = 435 Kcal

Och Dagliga Aktiviteter

Bränna Kcal:
Att Handla i 20 minuter = 159 Kcal
TrädgårdsArbete i 20 Min = 119 Kcal
 
Alltså Dagens Förbränning =278 Kcal

Bra Kämpat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela