MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Röntgen

Publicerad 2009-05-07 10:34:34 i Vardagslivet

Hej!

Igår den 6 maj. Onsdag!
Så var jag kallad till röntgen, för att röntga min käke som varit helt skumm i stora delar av mitt liv.
kl 11.00  skulle vi vara där och med 5 minuter till godo parkerade vi utanför sjukhuset
och konstaterade att p.g.a att dom bygger om som söron där utanför,
måste men gå runt om hela skiten för att ens komma in på sjukhuset..=/
tänker dom på att ca 70% av alla som besöker sjukan är säkerligen där för att dom just är sjuka?!
ajja.. väl inne var dom försenade och jag fick tid att plocka ur piercing med mera.
när jag blev inkallad gick sköterskan igenom mig så att det ej fanns någon metall inärheten..
av med allt, klämmor och tröja med metallknappar i...
fick lägga mkig på en hård långsmal brits med huvudet in i nån sorts kamera och där knäpte hon fast mitt huvud med spännen och karborband för att det skulle vara blixstill.

kameran som jag låg under började snurra runt huvudet och tog bilder
i alla vinkar och jag fick bita ihop på olika sätt.
sen kom hon med en aluminium mall med taggar
som man skulle gapa stort o spärra upp käken med medans man tog bilder..
jag kan ej gapa så stort för det tar emot och gör ont..
men hon drog upp den och tårarna rann.
jag bara önska att de skulle vara över och kameran började snurra...
hon trodde ej att de skulle behövas fler bilder men när hon spanat in bilden
då kom hon med den igen och en gång till fick jag gapa mega stort  för att bilden verkade oroväkkande.?!
vad ska man tro om det..
ont gjorde det iallafall..
och nu ska jag vänta på svar från tandläkaren..
hoppas på att kunna äta som en vanlig människa och få ett slut på knakandet.
inte för att jag "hör" det själv. eller hör det gör jag ju. men jag tänker ej på det.
Men alla andra undrar vad det är som händer..
särskillt mamma som nämner det i stortsätt var gång vi äter.
så må de ske att jag bhöver bettskena..
men det är bara bra.. för jag biter ihop krampaktigt på kvällarna
när jag försöker somna och att försöka låta bli kan få mig att ligga vaken i många timmar!

Kommentarer

Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Publicerad 2009-05-07 21:31:58

sv; Precis :)

Allt bra? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela