MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Cellförändringar

Publicerad 2009-05-29 10:55:32 i Vardagslivet

Den 23 februari Var Jag På Cellprovtagning.
ett Par veckor senare Fick jag hem Ett Brev..

Det Stod Att Mitt  Prov Påvisat Cellförändringar men att detta inte var ovanligt.
Att ett nytt test skulle tas om 3 månader och att vid andra provtagningen vaddet 8 av 10
som Visat Felaktigt Vid första provtagningen.

alltiså Bara 2 av tio som faktiskt skulle kunna ha cellförändringar..
men Ändå stod det där som ett Berg I tankarna !!!
CANSER?!

de va jobbigt den första veckan.. sen kom jag över de där hemska tankarna...
Nu I Vackan var Jag och Tog mitt andra Test..
Då gick vi igenom Meningen Med det hela,..

Och banmorksan Förklarade Att cellförändringarna dom tittar efter är på ett sådant tidigt stadie
så man behöver inta vara orolig..
det handlar inte om canserprov..

Det Är så att om det skulle vIsa sig att det är förändringar nu ...
så kommer en remiss skickas till Gynn mottagningen..
Där dom kommer titta vart och hur mycket det handlar om..
sen kommer dom förmodligen Att Skrapa eller frysa Bort De Drabbade cellerna..

Utan Att det blivit något av det..
Sen Om Det visar sig att man haft provsvar som påvisar cellförändring,
så blir man i framtiden kollad lite oftare för att kunnna vara säker...
jag ska tillbaka på kontroller vart halvår...
om det visar sig att det inte är något alls..
så går man på kontroll var tredje år...

så tänk ositivt.. visar det på cellförändringar första gången...
så e det stor chans att det inte visar så andra gången..
Men Om det gör det.. så e de på ett sådant tidigt stadie..
så man Sitter Oftast Säkert..!!

Kommentarer

Postat av: Emmeline

Publicerad 2009-05-29 19:01:22

Tack för en otroligt bra förklaring. =) Känns otroligt mycket bättre nu!

Postat av: Malin Borglin

Publicerad 2009-05-29 19:11:38

Det Var Så Lite sååå! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela