MalinBorglin

Det här funderar jag på!

sjukan

Publicerad 2009-03-13 15:56:19 i Vardagslivet

det känns som om liam varit sjuk hela sitt liv typ...
vi har suttit på barnakuten nu onsdag torsdag o idag fredag.. drygt .. han rosslar hostar gnäller piper o gråter om vart annat.. min stackars lilla vänn..=/
hoppas han blir bra snart iallafall...

Max åkte till ljungby idag.. hem till sin pappa över helgen...
det tycker han är kul.. lagom med en helg sen längtar han hem igen..

igår var det fin fina vårvädret men på kvällen slog allt runt och det började snöa.. snacka om besvikelse..

Nu i helgen hade jag tänkt måla pojkarnas rumm..
ska börja tvätta lite idag och röja ur rummet på saker så att de e klart för att sätta igång imorgon...
skönt--.. sen blir det en runda till malmö på söndag.. ska hämta min "nya" dator -... får hans laptop.. tills jag ska köpa ny..vill ju ha en rosa.. och har ej bestämmt mig för viljen än...

planerar för att tattuera mig med.. kanske blir av nästa vecka om allt går ihop sig som vi tänkt...
spännande.. faktiskt.,..
har iallafall planerat vart vad och hur det ska seut...
och e väldigt taggad...

förövrigt så e  det lugnt.. jag e igång och "bantar" då jag varit slarvig och tokätit chocklad och nu har ångest som en gnu..
hatar verkligen när jag släpper taget på det viset och inte kan återupta kontrollen...
jag blir fylld med ångest och mår fruktansvärt dåligt.
Även om det bara handlar om att gå upp nånna hg... men nu snackar jag om att jag gått upp 2 kg... de e fruktansvärt..
så nu blir det inge mer.. nu får det vara nog...
verkligen...
hårdkoll från och med nu....


Idag när Mattias var o hämtade max så glömde han sina solglasögon (pilots)
och jag satt o tänkte på det att när han o jag träffades så tyckte jag att han skulle ha pilots o jag gav honom mina men han tyckte inte om dem först...
efter ett tag så gillade han det rätt så.. o nu när han glömde dem idag så kom jag o tänka på det..
att han fortafarande håller sig till pilots som jag tvingade på honom.. även efter 2 år..
men de e att inse... pilots.. de e bra.."!


För övreigt.. så i min lilla trädgård så knoppar det upp överallt för fullt.!!
vinterjäcken är uppe en 10 st o de e fina fina gula blommor... till nästa vinter ska jag ha fått ordning och då ska de planteras snödroppar med...=) hääärligt..
mina krokosar är med i knopp och det e sååå härligt.. utöver det så är tulpanerna en 5 cm uppe över ytan och påskliljorna är oxå på språng,.... de e riktigt kul att se hur det blir...
nu till våren ska jag  rengöra plattorna med högtryckstvätten och sen blir det att lägga i mer ny jord i rabbaterna och fixa fint på uteplatsen... längtar efter sol o värme...


älskade vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela