MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Tillbaks

Publicerad 2009-07-23 15:02:03 i Vardagslivet

Nu är vi tillbaka på Trygg Mark..
Gårdagen Var Så mycket mer än spännade...
Jag vet ej hur jag ska uttrycka mig.. Haha

Det var jobbigt villt...

Började hemma Vid Krilles Föräldrar Och Padlade Ut För..
Gick bra igenom två sjöar sedan hamnade vi i första forsen...
Läbbigt.. Vingligt.. Men Vi Lyckades komma genom den...

När Vi var Förbi så insåg vi att nu.. Nu Kan vi ej vända om...






När vi Tagit Oss igenom 3 Sjön satte vi oss för en fika för att sedan bege
oss mot Fors nummer två.. pch det lät inte lovande...
Innan Forsen Släpptes jag av för att gå över en bro och se hur det såg ut..
och Vi bestämmde oss för att gå ur kanoten och dra den längs kanten..

När det var dags att åka igen tänkte jag att jag möjligen kunde gå längs kanten med packningen en liten bit för att minska risken att köra fast..

Jag tog täkert en 2 meter och Stannade panikartat...
Jag Fåååår Pani i i i i i iiiik..
En björnBajs mitt på Stigen.. Och Jag Vände kvikkt
Sprang tillbaks till Båten ..
Jaaaag vill Åka Meeeed..
haha.. Ingen trodde mig och nu i efterhand önska jag att jag fotat den..
Helt sjukt..
Fick ont i magen.. Var livrädd och ville bara heeem..!!!





Det hela Slutade med att Jag och Angeliqa Gick största delen av resan..
Då det var forsigt som Faaan..
Och Vi Kom Fram till att vi gick nog Sägert  1,5 mil i skitterräng...
Det Tog aldrig slut...

Ange gick först Med en paddel i näven..
Och jag sprang tätt efter och tjatade om björnarna.. haha

Vi kom fram till
mar "där ingen man någonsinn satt sin fot"
och det var ett Bäverparadis.. Så jäkla fint..
Helt stilla .. helt fridfullt.. grönt.. men avtuggade stockar och  Gångar överallt..

Jag tog lite bäverlandsbilder..
Och jag fick tillomed Se en bäver.. stor som hoppade ner i vattnet..
Men han ej fota...







Det Skedde några vältningar och efter en Lång lång låång Fors gav Ida och joel upp och blev hämtade...
Vi Kämpade på..
krille Jobbade sig fram i forsen och jag o ange sprang i skogen.. jag gick ner mig till knäna...
då gjorde vi det...

sprang in i en björnbajs..
aaaaaaahhh....  både jag och ange blev livrädda den var färsk...

angelika sa direkt.. malin du har oficiellt lyckats skrämma mig..
Och jag kände bara hur klumpen i magen växte och jag ville bara heeem..=/

Vi hittade krille igen men Camilla och peter.. dom syntes ikket.. och inte ett ljud hördes..
Vi satt där en stund och äntligen.. då kom dom...

Vidare därifrån körde vi fast Over Ett träddsom  låg i vattnet..
Och därefter kom vi ut i en sjö... Direkt Samtyckte vi att nej nu får det vara nog... Hittade en stuga där vi drog iland Båtarna..
Och började fundera på vart fan vi var!??

Gick Blöta Trötta Och Less på läget.. 4 kilometer på en grusväg ut till storvägen
När vi kommit halvägs på grusvägen hör vi en ljud.. och det var väldigt nära...
Peter och camilla säger tyst .. Vissla ointe.. det där är en Björn.. Så låter Björnar när dom Är rädda..=(

Paaaani i i i ii i ik...
JAg får panik...
Helt sjukt.. Jag tryckte mig in i mitten av gruppen och fruktade för mitt liv..
Stresen steg och jag ville bara hem... hem hem hem hem

när vi kom ut på stora vägen.. då..

där jag gav upp.. inte en meter i björnarnas mark igen .. tänkte jag ...
Satte mig i en busskur och dom andra fick hämta bilen..

ca 3 - 4 kilometer till till bilen och sen äntligen kom dom.. med en varm skön bil...
Helt underbart..
tillbaks till stugan.. Hämtade kanoterna.. Och sen Hemmåt...
Säng Säng Säääng....


Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2009-07-23 18:25:11

Vilken upplevelse. Modig du var, jag hade aldrig vågat vistas där. Vilka minnen du kommer ha.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela