MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Besviken

Publicerad 2009-01-14 13:41:41 i Vardagslivet

Jag måste få ut det.. här är bäst.. för att ingen avbryter mig.. ingen säger att så e det inte..
och vad vet dom.. detta handlar om hur jag kände att det var..
och jag måste få kännna så..


det blev på tal om att en ny butik i samma drag som lelles skulle öppna i stan och det började snackas en massa..
jag som varit o hjälpt till på firman  skulle behöva ett jobb och josse  kom snart in i bilden då hon var ute på firman ett tag hon med..
bättre förutsättningar för henne då mamma och lelle var där sammtidigt under samma period.. tryggt .. trevligt..
jag i andra hand var där med lennart, som vid den perioden kom 2 timmar efter att jag börjat och var överallt och ingenstanns om dagarna.. mycket mycket mycket att göra har han o hans telefon går i ett..
jag blev sjuk och fick sluta...
var gravid i vecka 17 och hamnade inne på sjukhs med meningit (hjärnhinneinflammation)
där rasade allt samman som fanns kvar uppe...


sen började snacket om att det skulle läggas goda ord för oss på den nya som skulle öppna då vi båda behöver jobb..
och  det var väldigt uppskattat och jag väntade på den dagen de skulle läggas respons och bli allvar..
När det idag drogs upp utav en bekant att de sökte folk där så frågade jag Mamma om det lagts några goda ord för oss och hon svarade med att de e inte lönt för din "räkning" (eftersom jag är mammaledig)
de goda orden tyckte jag dock skulle behövas ändå.. om inte för ett heltids jobb nu så kanske som extra personal eller  bara för att dom ska ha hört om mig tills att jag kan få komma ut o jobba igen.. så dom vet att jag finns om dom vid den tidpunkten behöver folk..

men det tog hårt när mamma sa nej men de e inte lönt för din del..
när jag blir besviken så trycker jag så hårt tillbaka för att inte gråta så de gör fruktansvärt ont bakom ögon o näsa..
sväljer hårt o tappar rösten.. sen går det över i ilska...
så jävla dåligt att snacka om det så glatt o så mycket för  båda våran räkning och sen bara sätta mig åt sidan och så pratar vi gott om den andra.. för inse... Jag skulle ju aldrig klara av det ändå...
jag är ju värdelös

men jag tar det...

jag tar oxå att allt mitt ansvar
som har varit att sköta firman när mamma o lelle är borta blev helt plötsligt.
Som min Mamma sa:
- du får hjälpa Josse med firman när vi är borta...

TACK!! jag tror jag hoppar det!


tänk dig för... Jag pallar inte det.. jag e redan ett psykfall, jag får Psykbryt för mindre

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-01-14 23:37:45

Malin du får flytta till Göteborg så ska jag fixa jobb till dig och vara barnvakt när du behöver det för du är ju bara för jäkla underbar och värd det BÄSTA <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela