MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Bloggande!

Publicerad 2009-12-03 11:28:05 i Vardagslivet

Det var så länge sedan jag kunde sitta ner o verkligen skriva,..
Men idag har jag massa att skriva om,...

veckan som sådan,..

I måndags  var liams Första Dag på dagis
Efter  inskolningen,..
det gick jätte bra,.. Tisdagen sedan var båda barnen hemma från dagis för Det var vaccination .
Båda barenen,..
Vi satt hemma och tittade på Bollibompa när max ramlade i soffan mot det hårda armstödet och bet sig Inne i läppen..
blodet forsade,.. Jag ringde till 1177 , sjukvårdsuplysningen och dom rådde mig att åka in till akuten med honom.
Det var bara att packa ihop oss och mamma j´kom för att förlja med oss..
På akuten tittade dom på läppen och konstaterade att de behövdes inte sys. Det skulle läka av sig själv.
Vi åkte till maxi och köpte korv till barnen Och sedan vidare till  Citykliniken för vaccination.
När max skullle vaccineras så höll jag allt vad jag kunde men han lyckades komma loss och sprätt till så barnmorskan rev honom , en lång hemsk reva på låret och det blödde.
max blev såklart hemskt Lessen Och skrek massor, men det gick ¨så småningom över och det var liams tur,..
Liam sa inte ett ljud under hans vaccination..  han bara satt där snällt tyst,.. Duktig kille,.. Förståss var Max jätte duktig han med,..

Vi Åkte efter sjukan till Eko...
Där fick barnen Varsinn bil För att dom varit så duktiga. max fick en brandbil och Liam fick folkabusen (hippin från Car´s )
Max fick även En polistjöja av Mormor Och Dom fick tre st filmer att se tillsammans , Pipilångstrump, Robin hood och Råttattule eller vad den nu heter. =)

Vå åkte hem och tog det lugnt.
barnen somnade tidigt och allt gick bra,

Onsdag.
barnen På dagis,.. Max var inte alls på bra humör , ville inte vara på dagis.
men såfort jag åkt så hade han blivit på bättre humör och hade som alltid väldigt kul på dagis..
Under dagen åkte jag till stan o letade Outfit till helgens festande,..
Och jag hittade ett och annat =)
Var med mika, lion Och tess.
sedan Åkte jag o hämtade småttingarna på dagis o vi åkte hem för att
Titta på pipi och fika..


Idag är barnen på dagis igen..
Jag  har duschat och lagt inpackning i håret,..
nu ska jag åka o träna lite innan det är dags att åka o hämta dom igen.
Ikväll ska jag färga håret .. Hårbotten ,.. lägga i det svarta,..
och så ska jag slänga på mig brun utan sol..
ska Fixa o sy in kjolen Och prova ut kläder och skor till Lördag..
Ska se Om ni får en förhand titt...=)

Även fått hem mitt Hm paket,.. eller fått avin.. ska hämta paketet i eftermiddag...


Xoxoxoxoxoooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela