MalinBorglin

Det här funderar jag på!

blöjfri .. frii

Publicerad 2009-08-04 13:07:56 i Vardagslivet

ja
nu är vi inne i den blöjfria zonen..
idag tjänstgör max iförd kalsonger och utan blöja på dagis..

fikade med mika i lördags då hon sa att lion i stort sätt är fri från blöjor helt..
jag har ju tränat med max och ofta när vi är hemma kisar han på pottan..
men när mika berättade om duktiga lion .. så tänkte jag..
jaaa varför inte.. så vi tog steget längre och lät max gå helt utan hemma och hemma vid... och inte en olykka skedd..
idag på morgonen så sprang han iväg o sa -mammma jag ska bara kissa .. och jag hörde honom greja på toa..
gick efter för att titta .. dåå hade han skjutit till sin pall och stog upp framför toan på sin pal och höll i snoppen.. han kissade hej vilt över allt och jag bara log...
han sa
-Mamma jag dukkit nu... (mamma jag är duktig nu)
han e för härlig..
det var bara att städa och tvätta av ungen =) ..
när vi skulle klä på oss kom genombrottet..
Han skulle minsann inte ha blöja på dagis.. han skulle  - Bara utan böjja mamma!

så nu är han på dagis utan blöja.. och livet med en kolt är Underbart

Kommentarer

Postat av: Micca & Lion

Publicerad 2009-08-04 14:34:16

Hääärligt :D duktiga Maxen

Postat av: Elin

Publicerad 2009-08-04 15:57:54

Ja ungar är allt för härliga:) Händer alltid något nytt. Än så länge vet jag ju vad jag har Alvin, men dröjer ju inte så länge förrens han kryper runt å kan hitta på hyss:)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-08-04 16:49:58

Vad han är duktig å söt din illa max:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela