MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Idag - Stan med "unga mammor"

Publicerad 2008-09-15 20:11:34 i Vardagslivet

Hehe
det låter alltid lika glassigt...

idag har max varit på dagis.. o8.o0 - 11.45
väldans bra gick det och han verkar trivas bättre o bättre...
den nya läraren Jenifer .. (inte ny men hon har varit sjuk och max träffade henne först idag) verkar vara max nya favorit och hon var jätte gullig...
när jag hämtade max ville han promenera hem själv och tog mig i handen och traskade glatt...
det var stålande sol, lite kyligt men vackert väder.. tur det för när Max Traskar själv, då tar det sin lilla tid.
väl hemma så bytte vi kläder och gjorde oss fina.
Då kom Josse och Mio och vi åkte in till stan för att "luncha" och gå till tivoliarken och leka med Mikkispikkis och LionPion
så när bussen stanade i stan så stod dom där och väntade på oss...

som vanligt blev det Trendie... och panini.. mams...

OCH HÄR HÄNDE DET
Vi var färdig ätna" och josse tog första hiss rundan med mio neråt.. Mikkan tittade ner och sa hon har fastnat i hissen.. ooooh tänkte jag och glodde förskräckt... tänkte springa ner o dra i dörren men då gick den upp.. konstigt nog så tänkte vi inte mer på det hela utan när hissen kom så packade vi in oss som vanligt och åkte neråt... när vi kom en bit ner så tappade mikkis knappen och någon började trycka upp oss igen... Jag började då gorma o skricka att dom skulle sluta o snart var vi påväg neråt igen.. när vi väl var nere va dörren låst och gick ej öppna och josse stod där och tittade in på osss. personalen kom.. dom bad oss åka upp igen och sen ner.. (vi gjorde detta)
det funkade inte.. inget funkade.. så dom tog över spakarna och trykte oss upp och ner mellan källaren och 4 våningen som galningar.. och jag viste ej om jag skulle skratta eller vara orolig.. men som tur var va vi båda två.. eller rättare alla 4 där i.. hade jag varit ensam hade jag nog tyckt att det var hemskt.. så Tack mikkis .. min räddare i nöden.. haha...
efter en lång åktur upp och ner och upp och ner kom vi äntligen ut.. då säger bruden.. de e vanligt.. när folk släpper knappen för många gånger under en dag så blir det krångel i systemet.. FYYYY...

jaja.. vi lever iallafall..
o de va ju något att skratta åt...
Absolut Blogg matriell...

sen begav vi oss ner till parken..
massa lek .. gungor och rutchkaneåkande...
och efter en lång stund och småfrusna mammor så bestämde vi oss för att gå på en liten promenad ner om ankedammarna..
undra om det var Max eller jag som var mest Extas.. haha.. Men Max han älskade att Titta på ankorna och lös upp som en sol...
lion han tittade skeptiskt men fann det hela nog väldigt trevligt ändå.. o Mio.. han såg fortfarande nöjd ut efter sin tur i Gungan.

då vi Såg en "Henne" brun anka...  helt vild och galen busa och dyka i vattnet och jag blev helt vild och jätte intresserad..
de va väl då Mikkan undrade om de va för min skull vi tittade på ankorna eller för barnens?! ahha

men men .. vidare.. in en sväng på Name it och där köpte vi ett par vantar till max...
en runda in på H&M och där letade vi efter nytt till lion och en liten nyfödd flickebebis.. men inga fynd.. så fredag .. då blir det ny runda i stan igen...

Nu måste jag röja här lite.. för imorgon.. då kommer mikkan o lion  på besök..
*wiiiie*

Xo xo xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela