MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Vill Dela Ut en Dagens Ros

Publicerad 2008-10-23 12:11:05 i Vardagslivet

Heeej

trött som In I......

vakklade upp kl 7 och begav mig mott 8.00 till mvc för att lämna blod.. ny kartläggning på mitt blodvärde och alla mina mättnader...

när jag väl var färdig han jag hem o vända o vidare till Doktorn...
gick igenom alla medeciner och biverkningar

fick snällt sätta mig i stolen igen Och Lämna mer blod.. dom ville kolla min lever.. så jag ej fått problem med den ...
så nu skulle man kunna se mig som en nåldyna...

när jag satte mig i bilen började jag få värkar...
körde ut till Mamma o lelle och nu sitter jag här... lite hungrig .. lite öm i magen.. lite illamående o yr.. men tycker ändå att det känns rätt bra...

det jag ville dra upp Idag är Dagens Ros..
jag var med om en sådan grej idag...
när jag kom in på parkeringen hos doktorn så har dom satt upp parkeringsautomater där...
inget ovanligt .. det finns ju överallt nu mera,,..
när jag började stoppa i pengar så kom en kvinna fram till mig och frågade om jag ville ha hennes biljett.. hon skulle åka men hade lagt på ända tills kvart över ett...
jag blev direkt chockad... sådant händer inte i vårnan "svenska" värld där alla e kalla och osociala mot främlingar...
jag blev mycket glad iallafall.. och såg kvinnan som en stor förebild åt sammhället...

en sådan enkel, trevlig gärning kunde göra en annan männsika glad . gör något sådant enkelt om du får chansen...!!

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2008-10-23 13:24:52

jag gör alltid sådana gärningar. Ja menar hur underbart är det inte när man gör något enkelt och ser hur glad personen blir, nee säger bara att leende sprider leenden =)

Postat av: Therese

Publicerad 2008-10-23 23:35:58

Skrattade gott åt "sådant händer inte i vårnan "svenska" värld där alla e kalla och osociala mot främlingar..." Så jäkla sant! Det behövs fler som Kvinnan På Parkeringen! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela