MalinBorglin

Det här funderar jag på!

in till staden

Publicerad 2008-10-22 09:43:37 i Vardagslivet

hamnade på förlossningen förra veckan igen..  därefter beslöt dom sig för att ge mig Venofer.. järn"dropp" injektion.. fick ligga där i en 40 min med nått coca cola färgat som rann in i armen på mig.. det dröjde inte många sekunder efter att jag rest mig upp förrens jag fick biverkningar.. jag tålde inte järnmedecinen... fick yrsel, huvudvärk, illamående och muskelvärk i armarna ut i fingrarna..
biverkningarna höll i under helgen och på måndagen skulle jag fått en ny dos..  var meningen att jag skulle fått det 3ggr i veckan.. men doktorn kom och ett långt samtal om  värdena på mitt blod.. symptom och vikt blev uppdraget.. slutade med att jag fick gå vidare till en annan doktor..
 blev tillbaka satt på mina järntabeltter tills vidare.. får se hur det går...
jag har en kraftig järnbrist men blodmättnad på 2- 3.. så.. vad ska jag göra..?!


för övrigt har jag mått rätt bra de senste två dagarna.. lite matt trött och svag i kroppen..
men rätt bra,,,


 skriver mer sen.. puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela