MalinBorglin

Det här funderar jag på!

min favorit låt när jag var liten

Publicerad 2008-11-21 13:33:35 i Vardagslivet

Mörbyligan - Snälla Pappa


idag fick jag beröm inför min klass (det var roligt att höra)
jag sa att Palme borde skura dass (ho ho ho)
magistern log och sade hör och lär (ja vad sa han?)
din far är advokat och vet sånt där (skulle tro det)

snälla pappa mer snälla pappa mer
snälla pappa lär mig mer (det gör jag visst det)

det ska jag gärna göra lilla vän (hurra)
så du blir omtyckt utav läraren (hurra)
kom nu ihåg att arbetarn är lat (jaså)
och vill ha allt serverat på ett fat (va)

snälla pappa mer snälla pappa mer
snälla pappa lär mig mer (det gör jag visst det)

idag var skolan inte lika kul (mådä)
vi fått vikarie precis till jul (otroligt dumt)
hon verkar faktiskt lite dum i skallen (som en jävla kommunist)
hon säger att du är en vanlig man (vaaaaa)

snälla pappa mer snälla pappa mer
snälla pappa lär mig mer (det gör som fan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela