MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Mitt Liv Som Mest

Publicerad 2008-07-03 10:43:22 i Vardagslivet


Mitt Liv som Mest


Det var så lätt med er.. det var så lätt att gömma sig från all smärta.. att få ha roligt och glömma hur jag ser ut vad som hänt... Men nu lever jag på andra vilkor...
Det hemsöker mig...
Om tre dagar Idag var det ett år sedan . sedan jag hamnade på sjukhuset och blev fotograferad , dokumenterad efter misshandelen . då Min sons Pappa slog på mig då vi bråkat högljut och ofta i flera månader. Jag hatar mitt Jag.. den jag blivit.. att jag låtit honom trycka mig i botten.. från att ha tyckt att jag va kanonfin.. duger jag nu inte ens åt mig själv... jag skäms över mitt yttre.. och jag skyddar mitt innre med alla mina krafter

saknar Lina
det är tolv mil mellan oss och hon har nyss blivit mamma till världens sötaste lilla Tuva...
jag har fullt upp med max och vi har aldrig tid till varann.. det är synd...

jag saknar sabina som bor ännu längre bort..
hon pluggar i  göteborg och vi ses typ aldrig.. jag vill så gärna åka upp och hälsa på henne..
men mina chanser krympte nyss,...

Igår smällde det... Jag startar upp vårdnadstvisten...
pratat med advokat och allt är upprivet och det känns som om jag står på ruta ett igen...

En helg i halmstad närmade sig och han åkte med en kompis för att campa med tre eller fyra tjejer från sthlm som han påstår sig vara kompis med.. nära kompis.. dom träffades en gång på hultsfred och de va mer än kompis kontakt.. och såklart "malin du får inte åka med för att då kan inte jag ha kul" är det normalt?

den helgen.. kvällen eller vad det var gick jag och lina ut för att roa oss och vi träffade på en annan kompis till "honom"
han frågade vart jag hade min pojkvän och jag svarade att han är i halmstad med (och så nämde jag med vilka)
och kompisen utbrast med
"hur kan du låta honom åka iväg själv så? vet du inte hur många gånger han var otrogen mot sitt ex?"
jag kunde ju så klart inte ha kul den helgen utan var bara arg och besviken..
varför skulle just jag träffat ett sådant svin...


allt började igen när jag precis blevit gravid..

Vi bode ihop i hans etta I gröna huset och vi bråkade en kväll eftersom han smsat med en tjej då jag tog upp hans mobil när det pep och det var från en (vi kan kalla henne för nicole) som skrev att hon tyckte att bilden han skickat var het ott hon ville ha en till på honom, i enkla drag... Jag blev lessen hjärtat klappade i 2000/sekunden typ och jag konfrunterade honom...
mycket riktigt reagerade han som vi sedan ska komma fram till precis som han alltid reagerar genom att skrika på mig.. för vad hade jag med hans sms att göra...  ne det hade jag väl inte .. men eftersom han satt och gloddde igenom min mobil iderligen och såg till att jag ej hade några nummer till några killar så tyckte jag att när hans mobil låg brevid mig så fick jag läsa när det pep och stod ett nytt medelande från "nicole"
medans han skrek på mig skrev jag tillbaka från hans mobil till henne att hon skulle hålla sig borta .. att Han (min sambo) hade flickvän och att vi väntar barn ihop... hon svarade snabbt tillbaka "HAHAHA eller hur"

vidare fortsatte bråket och mattias skulle sticka.. han körde iväg med sin golf och några timmar senare kom han tillbaka.. Han tror alltid att om man sticker eller slutar prata en stund tillochmed några dagar så e det över sen .. glömt som om inget hänt alls.
men nej.. jag fortsatte diskutera o fråga varför han skickat bilder på sig själv till en annan tjej när han skulle ha barn med mig.. eller varaför han inte iallafall kunde gjort slut med mig innan han börja flirta runt med andra...
den här "nicole" visade sig inte vara den enda.

han blev väldigt arg, bad mig hålla käften. han sa flera gånger att  "om du inte varit gravid hade jag slagit på dig"
och slog tillsist hål i väggen... två håll.. ett i köksväggen och ett i hallväggen.

det gick ett par dagar då vi inte pratade.. tillslut sa han förlåt och lovade att inte göra så mera... han lovade att ta bort hennes nummer och vi blev vänner igen...

det gick kanske en månad sen såg jag att han skrev med samma tjej.. på msn...
han skrev med flertalet andra tjejer på lunarstorm och msn... som skrev när han var på jobbet
och dom visste inte vem jag var.  det var några som frågade (när jag skrev " han är inte hemma det är malin som sitter här") om jag var hans syster?! vaa!!

jag beslöt mig för att inte säga något för att inte bråka mer .. utan berättade för dom istället att jag var hans flickvän och att vi skulle ha barn i februari..
dom var väldigt trevliga mot mig personligen och jag tror att vissa av dom iallafall tog avstånd och skrev bara till honom senare att "Grattis Till blivande Pappan" typ..


tiden gick och vi bråkade periodvis.. oftast om att han tabbade sig med att snacka massa olämpligt med tjejer på internet.. eller tt han skulle ut o supa och inte ville festa med mig?? varför festar man inte med sin flickvän..?
jag har aldrig varit med om det innan.. men det är klart.. när jag tittar tillbax på det förstår jag ju eftersom han ska ragga runt o hålla på e de inte kul att ha bruden där...

det blev november och min mage var stor...
vi var hemma hos en kompis (freddan kan vi kalla honom för för att hålla koll på skiten)
 tillsammans för att dom skulle dricka lite o bara sitta snacka o ta de lugnt
"freddans flickvän som inte kom från stan var nere och hälsade på och jag och min pojkvän hade bara träffat henne en gång innan, det var på nyårsfesten  året innan.. kvällen gick och hon var helt fashinerad av min mage och hon pratade på som bara den om att hon varit gravid men att hennes dåvarande pojkvän hamnade i fängelse så att hon var tvungen att göra abort..  detsu fullare den här flickan blev destu mer klängde hon på min pojkvän och han skulle såklart bara vara snäll..??! eller .. dom höll hand hon satt i hans knä.. inte i sin pojkvän freddans utan i min pojkväns knä.. jag sa till honom om och om igen att han skulle gå ifårn henne.. att hon skulle va med "freddan" som va helt hjärtekrossad och satt och grät på en stol... men hon skulle tvunget dra iväg min pojkvän runt hörnet för att prata om problemet med sin pojkvän "freddan".

jag fick nog och kom runt hörnan precis då såg jag att hon kysste honom eller han jag vet ej.. jag fick spel och sprang rakt in i skiten och slängde mig över henne.. jag skrek på mattias och jag skrek åt henne.. då säger hon att hon är gravid..
och att det är min Pojkvän som är Pappan...
Jag blev hysterisk.. Jag grät som ett svin.. jag skrek på henne.. jag ville bara slå till henne.. men med min mage var det knappast tillstånd till detta..
vad han sa till mig just då kunde jag inte äns ta till mig.. jag ville bara få bort henne ..  stick.. men hon klängde sig fast vid min pojkvän som ett plåster.. och han fortsatte med att han kunde inte lämna henne ute på gatan eftersom nu ville ju verkligen inte "freddan" ha med henne hem längre.. och det förstod jag ju.. men ikke att jag tänkte låta min sambo och pappan till mittt barn gå iväg med den jäveln...

detta ettsade sig fast och vi bråkade länge om detta....

men det var bara en början...

den 12 december har jag för mig att det var.. då hade vi inflyttningsfest och det var björnrosenström på garvaren...
det var fullt med folk hemma hos oss och vi begav oss sedan ner på stan.. trevligt.. det gick bättre än väntat...
men nere på garvaren blev han som vanlig... han ville inte vara med mig.. "för jag håller bara koll på honom då" VAA?
vad ska jag behöva hålla koll på?

iallafall stod jag i kö i baren i ca 30 min för att få tag på en  cola... kommer runt hörnan ut i "lobbyn" och där ser jag en tjej kasta sig över honom och det var en  långa sekunder av hångel med tunga överallt..
kände att det tog förlång tid för honom att reagera.. han borde inte låtit henne komma så nära alls? eller?
jag hann iallafall bli hysterisk.. hjärtat slog hårt hårt. där står jag höggravid med ett gals cola som jag väntat över en halvtimme på och betalat på tok för mycket för.. springer fram till dom och hör honom säga "oj detta var inte bra"
jag drag hastigt hårt tag i hennes hår och slänger min cola i huvudet på henne.. hon bler gråtfärdig och skriker att hon inte gjort något fel.. NEHE?!
jag var vansinnig på min pojkvän och tårarna rann av illska... fan för dig skrek jag flera gånger... efter detta blev han arg på mig.. Hör ni.. HAn blev arg på mig för att jag förstört kvällen och vi gick hem!! PATETISKT

det trappades upp efter det här och vid vart litet bråk vi hade hemma.. om jag började diskutera något.. fråga något som han kände sig obehaglig med så sa han aggresivt "håll käften du äcklar mig bara du öppnar din munn"
eller "håll käften du är äcklig" han sa saker som att "du är tjock" eller "tjockis" varje dag och "cpbarn" eller "slampa" hörde till vardagen detta gjorde att fast än jag var höggravid så rasade jag i vikt..  och mvc sköterskan trodde inte att jag åt.. men det gjorde jag .. jag bara mådde inte bra...

det blev värre när max föddes...
små barn skricker.. dom ska ammas mitt i natten och Han hjälpte aldrig till...
han blev arg . aggresiv . våldsam.. skrek jämt att han behövde sova.. att man måste vara tyst.. han jobbade så att han behövde vila.. Men jag då?!
han vid tre tillfällen slängde grejer i väggen då max skrek och han ej fick tyst på honom och inte fick sova ifred...
en av dom ljushållare (i glas ) som han slängde sjorde ett stort hack i väggen i sovrummet och kan bevisa att det var farligt för min son att va i rummet då.. han kunde fått den på sig...

när max var 3- 4 månader skulle jag ut .. första gången efter att jag fått honom och jag gick ut tillsammans med min sambos syster. min sambo va hemma med max själv för första gången.
jag blev klart fortare onykter eftersom jag inte drukit på mer än ett år men efter att vi gått ner på stan gick ruset över fort.. jag hade jätte kul och träffade alla mina vänner och det blev såklart senare än vanligt för min del.. Min pojkvänn var rasande.. jag fick inte vara ute så sent enligt honom och när jag skulle in så släppte han inte in mig.. dock att jag sprungit som en hund efter honom i mer än ett år vid detta laget....
jag kom in i bilen och gick och la mig där...
efter en timme kom min sambos systers pojkvänn och släppte in mig i lägenheten. och jag kom in till min pojkvän och max.. jag sa till min sambo att flytta max till sin yttersida så att jag ej skulle ligga brevid honom eftersom jag faktiskt hade drukit men han var så arg på mig för att jag varit ute jag vet egentligen inte varför  men iallafall. så han vägrade.
han började bråka med mig .. anklagade mig för att jag försökte lägga mig hos min son när jag var full vilket jag inte var vid detta laget.. jag hade druckit ja men jag hade verkligen inget rus kvar vid denna tiden.. han blev våldsamm och tog hårt i mina armar skrek åt mig och slängde mig golvet.. jag kämpade imot och han slängde mig in i barnsängen så jag slog i huvudet och sängen gick sänder. jag grät högt och han skrek..   helt plötsligt knackade det på dörren och det var polisen. grannarna hade hört att vi bråkat och att en kvinna gråtit . dom hade oxå fått besked om att det fans ett litet barn som kunde kommit till skada.. poliserna pratade med oss i varsitt rum men jag vågade inte säga något... jag sa att de inte var något... polisen frågade mig flera gånger om jag farit illa.. om jag hade ont någon stans.. han sa att jag såg rädd och lessen ut. han sa oxå när jag sa att jag inte var full.. (för det var det ända jag mumlade om) att han kunde se på mig att jag var klar i huvudet att jag inte var full. men jag berättade att jag visst hade druckit men att jag inte var full. då frågade han igen om min sambo gjort mig illa... jag svarade nej.. och att jag bara ville sova.

morgonen efter grämde jag mig som fan.. varför berättade jag inte för polisen?
vem skyddade jag..?! max.. ? han hade nog haft det bättre om det kommit fram..?!
jag vet ej.. jag var så fast i min förälskelse... min familj.. jag älskade ju min sambo..
och vi hade ett barn ihop..

såhär fortastte det.. med små bråk och med stora bråk då han slog sönder hela lägenheten..
 
tv:n, lampor, speglar, telefon. soffa och tvbänken.. allt .. det var jord, glas och kläder över allt och det var den 30 juni 2007
jag hade äntligen slängt ut honom.. utan mobil och plånbok.. det kunde han gott ha...
jag ringde panikslaget till Sofie för att få hjälp.. jag var rädd.. det rann blod längs med min kind och jag hade fruktansvärt ont i ögat.. När inger kom upp till mig slängde jag ut nyckeln genom fönstret och hon berättade att hon mött honom gåendes ner mot stan...
jag hade låst in våran hund i badrummet och max var inte hemma den kvällen som tur var...
han låg och sov hemma hos inger och sofie,

jag berättade vad som hänt och hon tog mig under armen och direkt till akuten
när vi stannade bilen där utanför akuten så ringde jag min mamma. "mamma jag har blivit slagen" var det ända jag fick fram..
jag har ont och det blöder ..
jag visste inte om jag vågade gå in på akuten...
vad skulle dom säga vad skulle dom tro.. vad skulle hända..
mamma övertalade mig om att jag måste in och få det dokumenterat.. jag behövde inte anmäla..
jag gick med på det och kom in och fick omgående hjälp... sjuksystern tog bilder på mig och tröstade mig..
dom sa att man ska inte behöva ha det så och att det absolut inte var mitt fel.. jag skulle kunna skricka och bråka med min sambo hur mycket som helst men han skulle inte någonsinn få röra mig ändå...

efter en kvart ungefär så kom polisen
dom ville att jag skulle följa med.. sjukhuset hade nu anmält min sambo och jag fick panik..
tankarna om att min familj var förstörd öste genom mitt huvud . och sjuksköterskan försäkrade mig om att det var för mitt bästa.. och för min sons bästa.
jag fick åka med polisen och sitta i ett rum där jag under videoinspelning fick berätta vad som hände den kvällen..


Det började med att  Min sambo (sten kan vi kalla honom för)
"sten" gick ner i parken för att ta några öl för att sedan förtsätta hem till en kompis och festa...
jag skulle tydligen vara hemma med max och fick inte följa med.
Lina ringde och frågade om jag ville komma ut och grilla med dom men jag ville inte ta med mig max ut dit eftersom dom skulle dricka... jag satt hemma hos inger och muttrade över hur irriterad jag var på "Sten" över att han bara tog för givet att jag skulle vara hemma med max jämt och inger föreslog att hon skulle ta max så att jag kunde gå ut jag med..
efter en stunds tänkande så ringde jag upp "sten" och berättade att inger skulle vara barnvakt och att jag skulle åka ut till lina.. han blev tvär sur och tyckte absolut inte att jag skulle åka ut dit.. att de inte va bra att umgås med dom där ute...
jag föreslog att jag kunde komma upp och vara med honom och hans kompisar istället och han svarade att det gick bra...
jag funderade länge och tänkte att nej.. det kommer bara bli tryckt stämmning och sen när han inte har kul kommer jag få ta skiten och stå för att han inte har haft kul alls. så jag sa nej tack och så åkte jag ut till lina iallafall..
där ute drack jag en mallibu juice tror att jag tog en sipp på den andra drinken men kände inte alls för det så jag försökte få med mig folket in till stan men det var dött lopp...
Jag ringde till "stens" styster som tillsammans med sin pojkvän kom ut och hämtade mig och släpte av mig inne i stan vid terraza där "sten" var.. jag gick in och direkt blev han sur... nu hade jag försört kvällen efter som det var en Kill kväll
men det förklarade inte varför en av dem andra killarna hade sin tjej med sig..??!!
jag fick en drink av "sten" en -sex on the beach- och han förklarade att han skulle gå på toa... jag hann ta typ två sipp av min drink så kom han ut från toa och så sa han att "mackan" (vi säger att hans kompis heter så) vill inte att du ska vara med eftersom det bara är killarna ikväll..
jag blev upprörd och vände mig mot "mackan" och frågade va!? varför säger du så jag kom ju nyss?! då svarade han att han aldrig sagt så
och "sten" blev argare.. jag lämnade min drink åt kompisen som stod där med sin flickvän och gick ut efter "sten" som nu var borta.
Jag och "mackan" gick bort mot chaplins .. där stod "sten" med en annan vän och rökte... han blev ännu mer arg när jag kom efter bort dit.. men  anledningen var att  vi bodde i huset brevid och jag var påväg hem...
"sten" svor lite och gick med mig hem för att jag hade ju nu förstört hela kvällen..

Ja bevare mig väl nu fick du inte raggat något ikväll

uppe i lägenheten blev det bråk om vem som skulle gå ut med hunden och han slängde en skev med jordgubbskräm med mjölk över hela vardagsrummet..
jag belv rasande och där avr det igång...
"sten" ville nu som vanligt lämna lägenheten och sticka.. inte höra av sig och tro att allt är över och löst när han kommer tillbaka och jag sa fine... stick.. han skulle då in o ha tag i sin mobil och plånbok men för att han ej skulle supa vidare så försökte jag hindra honom från att komma in i lägenheten igen och puchade honom mot dörren.. vi skrek och han puttade mig kallade mig för fet hora och spottade på mig...
han sa flera gånger att han skulle "nita mig" att han hatade mig att jag var äcklig..
efter en lång tid av skrickande och hotande hade han sparkat sönder min golvlampa .. han hade sparkat in tv:n i väggen så att den spruckit.. han hade slagit sönder både spegel och blomkrukor och gjort ett stort hack i min tv möbel... det var glas och jord överallt.... han slängde telefonen i golvet när jag försökte ringa min mamma efter hjälp och puttadde mig bakåt så att jag slog huvuder i dörrkarmen till lilla hallen..(mellan sovrummen) nu var vi på golvnivå.. vi drogs o brottades.. jag visste just nu inte vad jag kämpade för mer än att få bort hoonom.. få ut honom.. jag var livräd och där kom smällen... rakt på ögat.. det gick så fort och jag reagerade med att ge honom en lavett över hans vänstar kind med min högra hand... (ett stort fel han sendan gjorde i rätten då han nämde sin andra kind och min andra hand) men jag minns... jag minns det som igår...  han puttade mig nu hårt bakåt igen och jag hamnar mit samma dörrkarm o han tar sig in i sovrummetoch jag drar i dörren.. han tar handen om min arm och drar mig åt sidan och jag e helt hysterisk... jag gråter högt och jag känner blodet på min kind men känner ännu inte någon smärta.

det som ekade i mitt huvud var att han sagt att han inte älskade mig längre.
det tog hårdare än hans slag.

Just då..!

när jag drar mobil och plånbok ur hans hand och slänger dom i sängen tar han tag i mig och jag drar ner honom på golvet.. vi drar i ett par jeans och jag har ingen aning om varför ..
men han tar då strypgrepp om min hals och skricker "jag ska döda dig" och jag svarar gör det då... jag är rädd och paniken slår mig med en iskall känsla.. varför sa jag så.. men det är som om jag gett upp hoppet... jag bryr mig inte längre i detta skedet... han har tappat fattningen över sig själv och jag vill bara bli av med honom... här efter blev jag vansinnig.. mitt humör blev som vänt.. jag skulle lika gärna kunna vara i eld och lågor.. jag fick en sådan otrolig styrka..  jag puttade o puttade o skrek och puttade honom mot dörren och han blev tyst.. han börade men "malin snälla jag vill ju bara" jaha vill bara?? han ville bara ha sin mobil och det var ju inte meningen.. det var ju vårat fel båda två fortsatte han... men NEJ.. nu fick jag ut honom... Jag låste dörren och sjönk ihop på hallmattan... det var tyst...

det gick kanske 3 minuter .. det var långa minuter och tystnaden gjorde att huvudet började bulta.. jag kände blodet på kinden och hur ont det gjorde över ögat...
nu när stormen lagt sig...
då ringer han på dörren. han är tillbaka.. han knackar och ringer och jag vägrara att öppna..  efter en stund ger han upp och går.. nu ringer jag till sofie och paniken och rädslan.. (precis som o känslorna i händelsen kom tillbaka när jag skulle berätta för henne vad som hänt) satte sig i halsen på mig och hon förstod inte ett ord jag sa...
inger satte sig i bilen och kom bort till mig direkt...






Nu när jag lämnat vitnetupgifter och dom förhört både min mamma, Inger, Yaneth, "sten" och hans familjemedlemar så sattes rättegången igång..
I November 2007 kom Domen!
"sten" blev dömd för 5 tillfällen av våld och krängkning mot mig...
det känns som ett litet slut på det hela.. men hans straff arbetade han sig igenom lätt.. medans jag får älta detta om och om igen stora delar av mitt liv...




detta är inte allt som hänt..
jag hade tänkt berätta om hur det är att Fira JulAfton Med Hans Familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela