MalinBorglin

Det här funderar jag på!

Om drogerna

Publicerad 2008-08-08 20:33:45 i Vardagslivet

Allt är ett stort skämt för "honom"
"honom" skriver jag för att jag inte ska nämna namn...
för att hans familj inte ska flyga på mig igen och anklaga mig för att Hänga ut "honom" för att Han och Hans Lillebror kommer få stryk och folk kommer bli hatiska mot dem när dom får reda på sanningen...

det var hans mamma som sa så till mig.. som att jag borde ta på mig skulden för att "hans" lillebror kanske skulle få stryk i skolan eller på stan nu när alla vet...

Jag svarade att de e tur att alla vet.. kanske börjar folk inse...
för att han slagit på mig det nekade hon inte (hans mamma) utan det sa hon att de va självklart.. den gick inte att undgå.. men att folk skulle få veta... det höll hon inte med mig om...
hon får gärna tycka så... jag tycker bra om henne och någon stanns  känner jag hennnes oro.. men borde honom inte förstå mig?!
borde hon inte slå i bordet och tala allvar med sin son för en gångs skull... om nu  "hans" lillebror får stryck i skolan för detta... då e det ju faktiskt "hans" fel som storebror...
inte nog med att det han gjort är fruktansvärt fel.. utan oxå att han borde tänkt sig för då...

just nu sitter vi i skiten igen... han lurar mig jämt jämt... manipulativ är han...
det har han varit sedan dag ett...
nu var det det att vi är indragna i ramiljerätten och ska på prisma..
hjälp med stöd till umgänge då mattias inte får träffa max ensam..
jag e säker på att han kommer tappa humöret på honom ...

iallafall hoppas jag att det löser sig men "han" har tjatat på mig i flera månader om att vi ska vara vänner
jag har sagt ständigt nej, det går inte. jag vill inte..
och nu slog allt runt.. vi bråkar som fan.. jag pallar inte mer och vill helst ha bort honom ur mitt o mina barns liv...
man klarar sig utan pappa utmärkt...  .. bättre utan än med en som odlar majaplantor i fönsterkarmen  eller super sig full och bajsar i mopedhjälmar på stan.. och både filmar sig själv och tar kort på det...  jag e så trött på alla lögner..

nu är det allvar.


Han odlade Två majaplantor i försterkarmen hemma hos oss när vi bodde i ettan i gröna huset...
den ena hette frida och den andra malin... fråga mig inte om varför han döpte dom till det... frida plantan dog  efter ett tag...
han hängde den på tork upp och ner i klädkammaren där inne  tvingade han mig dessutom gömma plantorna när det ringde på dörren...
jag tröttnade rätt fort på det och när lina kom och hälsade på mig stod plantorna alltid kvar framme...
jag berättade om plantorna för mina tjejkompisar och för min mamma med för den delen redan tidigt...

han och hans kompisar satt på sommaren på balkongen och rullade röka i rizzla papper och diskuterade högt om vilken känsla det innebar att röka på .. jag själv som inte kan särskillt mycket om det hela lyssnade  nyfiket på dem...

flera gånger satt "han"hemma själv när jag kommit hem och sett honom röka framför datorn och ha den rullade rizzla grejen på Budarökelsefatet rykandes i fönsterkarmen brevid honom...



en kväll... sommar eller sensommarkväll vi varit ute.. jag var gravid så jag var nykter och "han" hade druckit en stor slurk för mycket som oftast...
vi gick förbi torino påvägen hem och där träffade vi på fidde en polare till "honom" som hade en pizza i handen och trots att han bara bodde lite längre ner i parken förbi oss så bestämdes det att fidde skulle hänga med oss...
hela vägen hem ringde "han" runt till folk på sin mobil och frågade om dom kunde fixa "röka" för här skulle de bli efterfest...
han gjorde klart för mig att om dom fick tag i något skulle dom på efterfest och jag fick inte hänga med...
han ringde alla.. alla alla.. Tillochmed hem till sitt ex "sofies" föräldrar flera gången och bara la på när pappan svarade i telefonen... jag tyckte att det var pinsamt och sa till "honom på skarpen" och då sa han till mig att jag bara var tjock och skulle hålla käften.. fidde blev då arg och sa till att så pratar man inte till sin flickvän ...
men han sket fullständigt i det och fortsatte ringa runt...

tillslut gav dom upp och båda två deckade... Jag låg vaken hela natten.. grät över vad "han gjort och sagt till mig.. vad han var för en männsika... hur han blir när han dricker... Och för att fidde i rummet brevid är världens stökigaste sovare som har krig med sig själv i sängen och bökar runt värre än ett vildsvin...

mådde pissdåligt över detta länge.. inte bara för att han varit otrevlig och blivit helt manisk över att behöva leta "röka" utan även just det att han ringt hem till hennes föräldrar flera gånger och bara skrattat åt mig som satt där som ett fån och undra vart mitt liv var på väg....

idag nekar han till allt... men är det inte så... han var ju full .. som alltid...

bara för några veckor sedan nu i år... så uttalade "han sig dessutom om att han "inte kan ha kul utan alkohol" som han själv sa det till mig när vi diskuterade en kväll när jag legat på sjukhus o han skulle ha max men ville till hultsfred och titta på ett band... jag föreslog att han skulle  åka och titta på bandet och köra och hämta max sedan.. men "jag kan inte ha kul utan alkohol" uttryckte han sig med då... då brast det för mig....
NU VILL JAG INTE MER....

Försvinn säger jag bara.. Försvinn ur våra liv....

sommar var det oxå... undrar om det inte var ljungbydagarna .. måste kolla upp det hela... När "han" och hans kompisar
på fyllan as allways? bestämde sig för ett nytt Jack ass nr...
bajsa i en mopedhjälm bakom socialbyrån i ljungby....
stackarn som hittade sin hjälm ner skiten sedan... som tur är nu så finns det ju bildbevis om det behövs.. eftersom hans vänner aldrig lär "tjalla på honom" eller?

jag e trött på det här.. e det ingen som förstår detta...

förstår han inte själv.. om han skulle läsa detta.. skulle han inse vilken idiot han är då??
skulle han ändra sitt beteende..??
det får vi se på vårat möte i rätten nu där allt ska dras upp.. se hur Cool han tycker att han själv är då.. se hur mycke hans syster med flera bara skrattar åt hans  "tokiga upptåg" och hans mamma som faktiskt oxå fått höra allt under tidens lopp då jag berättat nästan allt  när det hänt.. för henne... men hon skarattade bara hon med?
lite bekymmersamt.. men inget toonartat mot lille "honom" inte....

ne.. nu e jag förbannad och måste samla mig några dagar till innan jag fortsätter.. men ja.. det finns mera... det finns mera... och det kommer.. jag ska inte snuva er på detta underbara olyckliga  helt vansiniga upptåg han utsat mig för...

Kommentarer

Postat av: munin

Publicerad 2008-08-08 21:38:23

Du har det verkligen inte haft det lätt med honom, din stackare... och värst av allt är att jag inte visste något, mer än att han slagit dig... du vet att du alltid hade kunnat prata med mig... Jag förstår verkligen att du inte vill lämna över Max till honom...

Postat av: munin

Publicerad 2008-08-08 21:40:51

Jag har ju trots allt en hel del erfarenhet av förhållanden med killar som missbrukar, rökar på... allt vad dom gör, efter Johannes.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Borglin

Pluggar på Högskolan i Kristianstad. Till landskapsvetare. För övrigt Gillar jag läsa om global miljö, påta i trägården och umgås med mina söner och mina vänner. Ska jag lyssna på musik då är det rock som gäller.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela